مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
۰ نفر

گروه شهری: با نزدیک شدن به زمان بهره‌برداری از نیمه جنوبی متروی خط ۳، خبرها درباره بهره‌برداری از متروی تهران - پرند تا پایان سال نیز به گوش می‌رسد.

مترو

پروژه متروی تهران - پرند تا‌کنون بیش از 90درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و درصورت تأمین اعتبارات و حمایت دولت از این پروژه، تا پایان سال تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود. اعتباراتی که مقرر بود برای پروژه متروی تهران- پرند پرداخت شود تاکنون به‌طور کامل پرداخت نشده و به همین دلیل روند اقدامات آنطور که باید و شاید پیش نرفته است. متروی تهران- پرند به طول 51کیلومتر نقش مهمی در جابه جایی شهروندان خواهد داشت و اهمیت این خط در اتصال فرودگاه امام خمینی (ره) به شبکه متروی پایتخت است.

اما نیمه جنوبی خط 3مترو حد فاصل چهارراه ولیعصر تا بزرگراه آزادگان در مهرماه به بهره‌برداری رسمی خواهد رسید. سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه راه‌اندازی آزمایشی و تست سرد نیمه جنوبی خط3متروی تهران‌ صورت گرفته است، گفت: نیمه جنوبی خط 3متروی تهران تکمیل شده و کارهای جزئی باقیمانده در ایستگاه‌ها هم‌اکنون در حال اتمام است تا بتوانیم در مهرماه این بخش از خط 3مترو را به بهره‌برداری رسمی برسانیم و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

خط 3طولانی‌ترین خط متروی تهران است که از ازگل و نیاوران در شمال شرقی آغاز می‌شود و تا بزرگراه آزادگان در جنوب غربی شهر ادامه می‌یابد. معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: عملیات ساخت نیمه جنوبی خط 3متروی تهران حدفاصل چهارراه ولیعصر تا اتوبان آزادگان (آیت‌الله سعیدی) به طول 12کیلومتر به اتمام رسیده و با بهره‌برداری از این بخش از خط در مهرماه ساکنان محلات جنوبی شهر مانند اسماعیل آباد، عبدل آباد، نعمت آباد، جوادیه، منیریه و دیگر ساکنان در این مسیر می‌توانند از مترو بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: بخش شمالی این خط نیز به سرعت در حال آماده‌‌سازی‌ است که امیدواریم تا پایان بهار93خط 3مترو به ازگل و نیاوران متصل ‌شود.

کد خبر 231284
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز