گروه حوادث: سارق حرفه‌ای پس از فریب زنان و دختران جوان با آنها طرح دوستی می‌ریخت و به بهانه خرید طلا همراه آنها راهی طلافروشی می‌شد تا نقشه‌اش را اجرا کند.نخستین شکایت از این مرد تبهکار اردیبهشت امسال مطرح شد.

متهم

شاکی، صاحب یک طلافروشی در شمال تهران بود که می‌گفت مرد سارق یک زنجیر طلا به ارزش 20میلیون تومان را از مغازه‌اش به سرقت برده است. وی توضیح داد: ساعتی قبل زن و مرد جوانی وارد مغازه‌ام شدند و طوری رفتار می‌کردند که فکر کردم زن و شوهر هستند. زمانی که زن جوان یک زنجیر طلای 20میلیون تومانی را برداشت و آن را نگاه می‌کرد، مرد از من خواست که یک زنجیر دیگر را از داخل ویترین برایش بیاورم اما در همین هنگام وی زنجیر را از دست زن جوان گرفت و از مغازه خارج شد. از آنجا که زن جوان هنوز داخل مغازه بود، شک نکردم و فقط از زن جوان پرسیدم که همسرتان کجا رفت؟

و او نیز جواب داد که الان برمی‌گردد اما هر چه منتظر ماندیم، او برنگشت. برای همین به زن جوان اجازه خروج ندادم و ماجرا را به پلیس خبر دادم. با شکایت طلافروش، مأموران به تحقیق از زنی پرداختند که همراه مرد سارق وارد مغازه شده بود. این زن گفت: آن مرد خودش را رضا معرفی کرده بود و حدود 3هفته پیش در بازار با هم آشنا شدیم. در این مدت چندبار همدیگر را دیدیم و قرار بود برای من وام بگیرد. چند ساعت قبل هم وی از من خواست که به طلافروشی یکی از دوستانش برویم تا زنجیر طلا بخرد و من هم قبول کردم. وقتی وارد مغازه شدیم، یک گردنبند انتخاب کرد و خواست که آن را امتحان کنم اما در یک لحظه آن را از من گرفت و از مغازه خارج شد و دیگر برنگشت.

آنجا بود که فهمیدم فریب یک سارق حرفه‌ای را خورده‌ام و او از همان زمانی که با هم آشنا شدیم، قصد داشته با سوءاستفاده از من از طلافروشی سرقت کند. در شرایطی که زن جوان هیچ نشانی و آدرسی از سارق حرفه‌ای نداشت، تحقیقات مأموران برای دستگیری وی شروع شد. تیم تحقیق با حضور در مغازه طلافروشی به بررسی فیلم‌های ضبط‌شده در دوربین مداربسته پرداختند و توانستند تصویری از چهره سارق به‌دست آورند. در ادامه معلوم شد که متهم تحت تعقیب یک مجرم سابقه‌دار به نام محمدرضاست که در سال 83 نیز به جرم کلاهبرداری دستگیر و راهی زندان شده بود.

هنوز ردی از این مرد به‌دست نیامده بود که کارآگاهان متوجه شدند متهم با این شگرد از طلافروشی‌های دیگری نیز سرقت کرده است. وی در تمامی این سرقت‌ها، همراه زنان یا دخترانی که از قبل با آنها طرح دوستی ریخته و به همه آنها وعده تهیه وام داده بود، وارد طلافروشی شده و با سرقت مقداری طلا، دختر همراهش را در طلافروشی رها کرده و متواری شده بود. درحالی‌که سرقت‌های این مرد ادامه داشت پاتوق وی در قهوه‌خانه‌ای در شرق تهران شناسایی شد و مأموران با زیرنظر گرفتن این محل سرانجام وی را 19شهریورماه دستگیر کردند.

متهم پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران و مواجهه حضوری با زنانی که آنها را فریب داده بود به بی‌گناهی آنها اعتراف کرد و گفت: این خانم‌ها در جریان سرقت‌ها نبودند و من با فریب آنها و ریختن طرح دوستی، از آنها برای سرقت از طلافروشی‌ها سوءاستفاده می‌کردم.سرهنگ رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: از آنجا که احتمال می‌رود این مرد سرقت‌های دیگری هم مرتکب شده باشد، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس او در روزنامه‌ها را صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت به پایگاه یکم آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 231731
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز