شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران در مبادلات ۳۰ شهریور ماه با ۱۰۸۹واحد افزایش معادل ۱.۷درصد افزایش یافت و به ۶۲هزار و۵۳واحد رسید.

این برای نخستین‌بار است که شاخص بورس تهران از مرز 62هزار واحد عبور می‌کند. در داد و ستد‌های روز گذشته شرکت‌های تاپیکو، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس و ملی صنایع مس به‌دلیل رشد قیمت سهامشان بیشترین نقش را در صعود شاخص داشتند.

افزایش ارزش معاملات بورس

ارزش روزانه معاملات بورس در داد و ستد‌های 30 شهریور ماه افزایش یافت. سهامداران بورس تهران دیروز در مجموع 683میلیون سهم را به ارزش 281میلیارد تومان در بورس دادوستد کردند که این میزان نسبت به روز‌های گذشته افزایش نشان می‌دهد. دیروز همچنین شرکت‌های صنعتی‌ بهشهر، ایران‌ خودرو، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، مپنا، تایدواتر خاورمیانه‌، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی‌، سرمایه‌گذاری‌ سایپا، گروه‌بهمن و بانک ‌اقتصادنوین‌ با صف خرید سهامداران مواجه شدند.

معامله شکر و کنجاله در تالار کشاورزی بورس کالا

در مبادلات 30 شهریور ماه بورس کالا 310تن کنجاله کلزا، شکر سفید و کنجاله سویا در بورس کالا مبادله شد. دیروز و در رینگ کشاورزی 80تن کلزای پرک بهپاک بهشهر به قیمت 10هزار و 750ریال برای هر کیلو به فروش رسید. همچنین، معامله 80تن کنجاله کلزا پرک خاوردشت به قیمت 10هزار و 700ریال برای هر کیلو روی تابلوی معاملات ثبت شد. کارخانه قند یاسوج نیز 100تن شکر سفید را به قیمت 19هزار و 360ریال مورد دادوستد قرار داد. از دیگر محصولات کشاورزی که در این روز معامله شد، می‌توان به 50تن کنجاله سویا پرک هند به قیمت 16هزار و 300ریال اشاره کرد.

کد خبر 231898
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز