مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استانداردهای صنایع فلزی سازمان استاندارد با بیان اینکه این سازمان فعلا درباره دلایل وقوع سانحه 2اتوبوس به جمعبندی نرسیده، افزود: اتوبوسهای تصادفکرده با یکدیگر دارای تأییدیه استاندارد بودهاند. فریدون بلغاری با شبهه در صحت معاینه فنی خودروها به ایسنا گفت: خودرو زمانی که از کارخانه بیرون میآید دیگر تحت کنترل سازمان نیست. البته در دنیا براساس استانداردهای موجود هر چند سال یکبار خودرو به کارخانه برمیگردد و مورد بازرسی فنی قرار میگیرد، اما چنین چیزی در ایران وجود ندارد و درباره معاینه فنی خودروها در ایران و صحت انجام آن توسط رانندگان نیز تردیدهای زیادی وجود دارد.
یکی از ۲ اتوبوس سانحه اتوبان قم که مدل۱۳۸۹ بوده و استاندارد هم داشته، سال پیش دچار سانحه جدی شده و مشخص نیست چگونه این اتوبوس دوباره تعمیر و روانه جاده شده است.
کد خبر 231912
منبع: همشهری آنلاین