سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمریکا اعلام کرد به دلیل اوضاع بی‌قانونی که بر منطقه بحران‌زده دارفور حاکم است، تحریم‌ها علیه سودان را تشدید می‌کند.

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، معاونان کاخ سفید دوشنبه شب اعلام کردند، جورج بوش، رییس جمهور آمریکا این اقدامات جدید را ساعت هشت صبح امروز (سه‌شنبه 8 خرداد) به وقت محلی در واشنگتن (17 و 30 دقیقه به وقت تهران) اعلام خواهد کرد.

بنا به اعلام آنها، بوش به طور مشخص عمر البشیر، رییس جمهور سودان را متهم خواهد کرد که همه تلاش‌ها برای ایجاد صلح در منطقه را تحلیل برده است.

بر این اساس، تحریم‌های جدید آمریکا از روز سه‌شنبه اجرایی خواهند شد.
در همین حال مقامات آمریکایی اعلام کردند که ابتکارات دیپلماتیک بیشتری را برای تصویب قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه سودان دنبال خواهند کرد که تحریم‌هایی مالی را بر خارطوم تحمیل خواهد کرد.

هنوز پیش‌نویس این قطعنامه نهایی نشده است، اما بخش‌هایی از آن منتشر شده است. یک دیپلمات گفت: ما در آینده خواهیم دید که چه چیزی با اوضاع جور در می‌آید.

این که آیا آمریکا موفق خواهد شد مقاومت چین به عنوان مهم‌ترین شریک تجاری سودان را با تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل بشکند، هنوز مشخص نیست.

در استان دارفور پارتیزان‌های نزدیک به دولت و شورشیان از سال 2003 میلادی به جنگ با یکدیگر مشغولند. سازمان ملل تخمین می‌زند که تاکنون حدود 200 هزار نفر در این درگیری‌ها جان باخته باشند.

بنا به اعلام سازمان ملل، حدود دو میلیون و نیم نفر نیز از این منطقه گریخته‌اند. خارطوم تاکنون از استقرار نیروهای چندملیتی صلح‌بان در این منطقه سرباز زده است.

کد خبر 23196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز