همشهری آنلاین: نرخ کرایه مینی‌بوسها تحت نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در سال 86 با مصوب شورای شهر تهران به طور میانگین 20 درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا بر اساس این طرح که روز سه‌شنبه 8 خرداد در دهمین جلسه علنی شورا بررسی شد شهرداری تهران موظف شد این افزایش و نرخهای مصوب را طبق جداول اعلام شده در ایستگاههای مبدا و مقصد، به تفکیک روزانه و شبانه با قید ساعت روزانه و شبانه بر روی تابلوهای مناسب درج و با نصب آنها در محلهای مناسب، جهت اطلاع عمومی اعلام کند.

همچنین نرخ کرایه‌ای که بر بدنه مینی‌بوسها مشمول این مصوبه منقوش می‌شود باید به تفکیک شبانه و روزانه باشد.

رسول خادم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در این زمینه گفت: لایحه پیشنهادی شهرداری افزایش نرخ خدمات مینی‌بوسها با میانگین 20 درصدی بود و با توجه به نرخهای متفاوت تورم اعلامی از سوی مراجع عملا نمی‌توانیم افزایش نرخ کرایه مینی بوسرانی را زیر نرخ رشد تورم تعیین کنیم.

وی با تاکید بر این که باید حداقل درآمد نرخ کرایه‌ها لحاظ شود، یادآور شد: در بررسی تعیین نرخ کرایه مینی‌بوس به دلیل حل شدن چالش پول خرد، مجبور به گرد کردن نرخها شدیم و در این راستا 33 خط مینی بوسرانی نسبت به مدت مشابه دارای رشد نرخ کرایه 25 درصدی شده‌اند. 

به گفته وی افزایش نرخ کرایه پیشنهادی مینی‌بوسرانی قبل از تصویب شورا هم اکنون در خطوط اعمال و دریافت می‌شود و علت این مساله ارائه دیر هنگام لایحه نرخ کرایه‌های مینی‌بوسها از سوی شهرداری تهران است.

حمزه شکیب، رییس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر تهران نیز گفت: در بررسیهای کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر تهران با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به این نتیجه رسیدیم که این لایحه باید قبل از شروع سال تصویب و به شورا ارائه می‌شد.

وی با اعلام 53 خط مینی‌بوسرانی در سطح شهر تهران و با استناد به نظر کمیسیون فنی و عمرانی در خصوص نرخهای کرایه مینی بوس‌ها گفت: افزایش نرخ کرایه مینی‌بوس در 34 خط 25 درصد، سه خط 15 درصد و 16 خط 11 درصد بوده است.

کد خبر 23216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز