گروه شهری: معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به تداوم برنامه‌های شهرداری برای افزایش درآمدهای پایدار تهران گفت: با اقداماتی که طی چند سال اخیر صورت گرفته و همچنین با تداوم برنامه‌های پیش‌بینی شده، سهم درآمدهای پایدار شهر تهران تا پایان سال به بیش از ۴۰درصد خواهد رسید.

حسین محمد پورزرندی با بیان این مطلب گفت: سهم شهرداری تهران از محل درآمدهای پایدار در سال 84فقط 12درصد بود که با اقدامات انجام‌شده در سال‌های اخیر هم‌اکنون این میزان به 37درصد افزایش یافته است.وی با بیان اینکه تلاش کردیم هرساله 5درصد به درآمدهای پایدار شهرداری افزوده شود، اظهارداشت: افزایش درآمدهای پایدار شهری کمک قابل توجهی به برنامه‌ریزی هرچه بهتر برای هموارتر شدن مسیر توسعه شهر می‌کند.

پورزرندی درآمدهای پایدار را لازمه توسعه و پیشرفت شهر دانست و افزود: درآمدهای پایدار، پیشرفت پایدار را برای شهر به‌دنبال خواهد داشت و به همین دلیل افزایش منابع مالی پایدار می‌تواند موجب سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه شهری شود. به گفته معاون شهردار تهران، سهم سبد درآمدی شهرداری از محل درآمدهای پایدار کاملا متفاوت با شهرهای بزرگ دنیاست چنانچه در تهران سهم درآمدهای ناپایدار بالغ بر 70درصد بوده درصورتی که سبد درآمدی شهرهای بزرگ دنیا کاملا بالعکس است و سهم آنها از درآمدهای ناپایدار حدود 30درصد است.

وی خاطرنشان کرد: بنا داریم با تداوم برنامه‌های مالی شهر در تحقق درآمد‌های پایدار، سهم این درآمدها در بودجه سالانه شهرداری با سهم درآمدهای ناپایدار برابری کند.

کد خبر 232738
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز