سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۵ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

وزیرامورخارجه ایران درادامه سفر دوره ای خود برای دیدار و گفتگوبا مقامات عربستان سعودی وارد جده شد.

متکی هدف از سفر خود به عربستان راابلا‌غ پیام رئیس جمهوری کشورمان به مقامات عالی سعودی عنوان کرد وگفت: بحث و تبادل نظر پیرامون روابط دو جانبه و تحولا‌ت اخیر منطقه به‌ویژه تحولا‌ت لبنان از اهداف این سفر است.

وی افزود: با توجه به نگرانی کشورهای منطقه و جهان اسلام در خصوص تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان‌, پیگیری های کشورهای اسلا‌می و عربی ومقاومت جانان مردم و حزب الله لبنان موجب شد تا رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود در حمله نظامی به این کشور دست پیدا نکند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: کشورهای اسلا‌می و عربی در جریان تصویب قطعنامه 1701 تلا‌ش کردند تا بخشی از نظرات خود را در آن بگنجانند.

وی افزود : هم اکنون بعد ازدوران آتش بس مسائل جدیدی مطرح است که دردیدار با مقامات عربستانی در مورد آنها بحث و تبادل نظر می شود.

وی با اشاره به نتایج سفر خود به کشورهای ترکیه‌, یمن‌, مصر و الجزایر گفت: خوشبختانه نتایج مورد انتظار در این سفرها حاصل شد وامروز همه کشورهای اسلامی با جدیت مسئله لبنان را دنبال و حمله به یک کشور اسلا‌می را حمله به کل جهان اسلا‌م تلقی می کنند و این موضوعی است که بازیگران عرصه بین المللی به خوبی متوجه شده اند . 

کد خبر 2328

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز