رئیس سازمان بورس اعلام کرد: ارزش بورس و فرابورس به ۳۸۰هزار میلیارد تومان رسیده و ارزش معاملات ۴بورس فعال دربازار سرمایه هم در نیمه نخست امسال معادل ۱۰۰هزار میلیارد تومان بوده که روزانه به‌طور متوسط یکهزار میلیارد تومان در مجموع بورس‌ها معامله شده است.

به گزارش همشهری، علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره زمان معامله سهام عدالت توضیح داد: در حال حاضر طرحی در مجلس روی ساختارهای سهام عدالت در حال بررسی است. همچنین در آینده‌ای نزدیک در وزارت اقتصاد با حضور وزیر اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی‌ جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد که یک بررسی مجدد روی معامله سهام عدالت در بازار سرمایه داشته باشیم و نکات مهمی که در این طرح است را مورد بررسی قرار دهیم و در نهایت در چارچوب مناسبی پیش خواهیم رفت. اوگفت: نرم‌افزار معاملات مذاکره‌ای طراحی شده است و در چند روز آینده شاهد افتتاح این معاملات در فرابورس خواهیم بود.

او روز شنبه در مراسم آغاز به‌کار تابلوی صندوق‌های قابل معامله (ETF) گفت: در حال حاضر بیش از 100صندوق در این حوزه مشغول به فعالیت هستند. وی با اشاره به مزیت‌های صندوق‌های قابل معامله در فرابورس گفت:دلایل اصلی رویکرد به این صندوق‌ها اعلام خالص ارزش دارایی‌ها به‌صورت لحظه‌ای است؛ به این صورت که سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری برای ورود به این صندوق‌ها خواهند داشت. فعالان حرفه‌ای بازار نیز با ورود به این صندوق‌ها می‌توانند در کنار سرمایه‌گذاران نا آشنا به بورس از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند. معافیت صندوق‌ها از پرداخت مالیات، عمر نامحدود و امکان خرید و فروش در تمامی کشور از دیگر جذابیت‌های این صندوق‌هاست.

کد خبر 232872
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز