چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

گروه حوادث: در تمام مدتی که سه سارق مسلح در حال سرقت از خودروی حمل پولی در غرب تهران بودند، مردی از طبقه چهارم ساختمانی در آ‌ن اطراف سرگرم فیلم‌برداری صحنه‌ سرقت بود.

 در جریان حمله به خودروی حمل پول بانک صادرات شعبه «زرافشان شمالی» ، سارقان پس از مجروح کردن 2 مامور محافظ خودروی حمل پول، دست به سرقت 3 میلیون تومانی زده ومتواری شدند.

ساعت 8 صبح چهارشنبه خودروی حمل پول بانک صادرات شعبه «زرافشان شمالی» پس از تحویل یک محموله پول قصد حرکت داشت، اما ناگهان 3سرنشین خودروی پژو پرشیای نقره‌ای رنگی که لحظاتی قبل جلوی بانک متوقف شده بود، به سرعت از خودرو پیاده شده و با شلیک تیرهوایی سرقت مسلحانه خود را  آغاز کردند.

در این هنگام نگهبانان برای فراری دادن سارقان مسلح به سمت آنها شلیک کردند اما گلوله ها تنها به شیشه خودرو های پارک شده برخورد کرد.

سارقان لحظاتی بعد با گرفتن سلاح یکی از ماموران محافظ قصد داشتند به سراغ خودرو رفته و اقدام به سرقت کنند، اما وقتی با مقاومت 2مامور روبرو شدند به سمت آنها آتش گشوده و آنها را زخمی کردند.

سارقان خشن پس از این اقدام به سرعت به سمت صندوق خودرو  حمل پول که 7 میلیون تومان داخل آن بود رفته و پس از سرقت 3 میلیون تومان اقدام به فرار کردند.

 با گزارش موضوع به کلانتری 134 «شهرک غرب» بلافاصله تیمی از کارآگاهان در محل حاضر شدند، ولی با بررسی شماره پلاک خودرو سارقان مشخص شد خودرو سرقتی است.
در شاخه دیگری از عملیات دستگیری سارقان، کارآگاهان پلیس به بازبینی فیلم های ضبط شده در دوربین های مداربسته یک ارگان  نظامی که در آن نزدیکی بود پرداختند که  احتمال می‌رود سرنخ‌مهمی از سارقان در اختیار آنها قرار دهد.

سرهنگ احمدی رییس اطلاع رسانی پلیس تهران روز گذشته با اعلام این خبر گفت: اقدامات پلیس آگاهی برای دستگیری این سارقان مسلح آغاز شده است.

یکی از کسبه محل که زمان وقوع حادثه شاهد تیراندازی بود، در این باره گفت: ساعت 10 و نیم صبح، خودرو حمل پول بانک صادرات که یک راننده، دو محافظ و یک حمل کننده پول سرنشینان آن بودند، مقابل بانک صادرات متوقف شد که ناگهان یک خودرو پژو پرشیای نقره‌ای رنگ با 4 سرنشین به فاصله کمی از خودرو حمل پول توقف کرد و بلافاصله 3 سرنشین داخل آن که سه اسلحه کلاش و کلت کمری به همراه داشتند، از خودرو پیاده  شده و در اقدام ناگهانی شروع به شلیک چندین تیر هوایی کردند.

این در حالی بود که متهمان، سلاح یکی از ماموران مسلح را نیز از وی گرفته و زمانی که وی قصد حرکت داشت،  به سمت او و یکی دیگر از محافظان شلیک کردند که به مجروحیت 2 مامور از ناحیه زانوی پا و  شکم منجر شد و خساراتی نیز به چندین خودرو وارد شد.  پس از آن، افراد مسلح بلافاصله سوار خودرو پژوی خود شده و محل را ترک کردند.

به گفته شاهدان تمام صحنه تیراندازی و سرقت وجوه نقد از طرف شخصی که در طبقه چهارم ساختمان بالای بانک قرار داشت، فیلمبرداری شده و در اختیار پلیس قرار گرفته و این در حالیست که متهمان، هیچ پوششی روی صورت خود نداشتند.

کد خبر 23335

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز