چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: امیل لحود، رییس‌جمهور لبنان تشکیل دولت نجات ملی را با هدف زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و پایان دادن به بحران سیاسی این کشور خواستار شد.

به گزارش روزنامه‌ الحیات -چاپ لندن- لحود پس از دیدار با نصرالله صفیر، اسقف‌ مارونی‌های لبنان درجمع خبرنگاران از احزاب سیاسی این کشور خواست تا با تشکیل دولت نجات ملی متشکل از شش وزیر از احزاب اصلی لبنان زمینه پایان یافتن تحصن‌ها و مشکلات کشور از جمله بحران اردوگاه نهرالبارد را فراهم آورند.

به ظاهر یکی از اهداف لحود از پیشنهاد تشکیل کابینه شش نفره ایجاد شرایط مناسب جهت جلوگیری از سیاسی شدن دادگاه محاکمه‌ عاملان ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان و زمینه‌سازی برای انتخاب رییس‌جمهور جدید است.

رییس‌جمهور لبنان هم‌چنین بر ضرورت حل هر چه سریع‌تر مشکلات و اختلافات سیاسی لبنان تاکید کرد.  صفیر نیز تشکیل دولت متحد ملی را بهترین راه برای خروج از بحران سیاسی حاکم بر این کشور دانست.

وی با اشاره به انتقادهای شدیدعلیه دولت فواد سنیوره، نخست‌وزیر لبنان تاکید کرد این دولت تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت کشور به کار بسته است.

 این درحالی است که کشورهای عضو شورای امنیت روز گذشته طرح تشکیل دادگاه بین‌المللی برای محاکمه‌ عاملان ترور حریری را به تصویب رسانند.
شورای امنیت روز سه‌شنبه در نشستی که پشت درهای بسته برگزار شد درخصوص این طرح بحث و تبادل نظر کرد.

ژان مار دولاسابلیه، نماینده‌ فرانسه در شورای امنیت پس از این نشست گفت: بعد از انجام تغییرات جزئی در پیش‌نویس، طرح تشکیل دادگاه متعادل‌تر شده و پیشرفت‌های محسوسی در موضع‌گیری کشورهای عضو شورای امنیت در خصوص این طرح ایجاد شده است.

کد خبر 23341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز