همشهری آنلاین: هزاران نفر از طرفداران اخوان المسلمین در قاهره تظاهرات کردند.

تظاهرات حامیان اخوان المسلمین در قاهره پایتخت مصر

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز ، شاهدان گفتند هزاران نفر از طرفداران اخوان المسلمین مصر با برپایی تظاهرات در قاهره پایتخت این کشور به طرف محل تحصن قبلی معترضان حرکت کردند.

نیروهای امنیتی مصر نیز حضور خود را در محل سابق تحصن طرفداران اخوان در قاهره همزمان با حرکت تظاهرکنندگان به این محل ، تقویت کردند.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز از درگیری در شهر الزقازیق مصر بین مردم و شرکت کنندگان در راهپیمایی در حمایت از اخوان المسلمین خبر داد.

بنابراین گزارش، در منطقه شبرا نیز درگیری بین ساکنان منطقه و شرکت کنندگان درراهپیمایی در حمایت از اخوان المسلمین رخ داد.

طرفداران گروه اخوان المسلمین مصر و مخالفان آنها همچنین در شهر منیا القمح در استان الشرقیه درگیر شدند.

نیروهای امنیتی مصر برای مقابله با تظاهرات اخوان المسلمین تجهیزاتی به میدان رابعه العدویه ارسال کردند.

گزارشها حاکی است شرکت کنندگان درراهپیمایی از میدان الجیزه به سمت میدان التحریر حرکت کردند. این شبکه همچنین از راهپیمایی دیگر طرفداران اخوان المسلمین از مقابل ایستگاه ملک صالح در قاهره به سمت میدان التحریر خبر داد.

دهها نفر از طرفداران اخوان سعی دارند وارد میدان التحریر در قاهره شوند اما نیروهای امنیتی آنها را وادار به عقب نشینی می کنند.

نیروهای ارتش مصر برای متفرق کردن صدها نفر از طرفداران گروه اخوان المسلمین در میدان الجلاء قاهره تیراندازی هوایی کردند.

شبکه العربیه نیز اعلام کرد هزاران نفر از طرفداران اخوان المسلمین راهی میدان رابعه العدویه شده اند، این درحالی است که گروه اخوان المسلمین از طرفداران خود خواسته است امروز جمعه تظاهرات کنند.

این شبکه همچنین به نقل از شاهدان از درگیری بین طرفداران گروه اخوان المسلمین مصر و مردم در میدان التحریر قاهره خبر داد.

در حالیکه امروز صدها نفر از مردم مصر بعد از برگزاری نماز جمعه، علیه دولت موقت این کشور تظاهرات کردند انتظار می رود همزمان با رژه روز یکشنبه نیروهای مسلح در قاهره به مناسبت روز ارتش احتمالاً هر دو گروهِ هواداران و مخالفان ارتش مصر نیز تظاهرات کنند .

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، تظاهرکنندگان در شهر قاهره با سر دادن شعار، اعتراض خود را به اقدام کودتاچیان و برکناری محمد مرسی رئیس جمهور سابق این کشور در ماه ژوئیه اعلام کردند.

خبرنگار الجزیره در قاهره گزارش داد: تظاهرات بعد از نماز جمعه، نه تنها در قاهره، بلکه در دیگر شهرهای مصر دیگر به امری عادی تبدیل شده است. مخالفان کودتا اکنون مدتها است که به خیابانهای مصر می آیند، اما اعتراضهای آنها بعد از سرکوب تحصن کنندگان در ماه اوت شدت یافته است.

خبرنگار الجزیره افزود شاید عادلانه باشد اگر بگوییم در هفته های اخیر، تعداد بیشتری از مردم در تظاهرات علیه دولت موقت مصر حضور دارند. البته تظاهرات امروز در شمال غرب قاهره فقط یکی دو ساعت است که آغاز شده و هنوز برای قضاوت درباره تعداد تظاهرکنندگان زود است.

مخالفان کودتا در مصر از گروه های متفاوتی تشکیل شده اند. برخی از آنها هواداران اخوان المسلمین هستند که مخالفت خود را با برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری اعلام کرده اند. برخی نیز جزء هواداران اخوان المسلمین نیستند، اما با حکومت ارتش و نظامیان بر کشورشان مخالفند. این گروه معتقدند اهدافی که در ژانویه سال 2011 میلادی برای آن مبارزه کرده اند، محقق نشده است.

از سوی دیگر، روز یکشنبه در مصر با روز ارتش و چهلمین سالگرد نبرد مصر علیه اسراییل در سال 1973 میلادی مقارن شده است.

پیش بینی این است که در آن روز میزان حضور مردم در خیابان های مصر افزایش خواهد یافت.لذا همزمان با رژه نیروهای مسلح در قاهره، احتمالاً هر دو گروهِ هواداران و مخالفان ارتش مصر تظاهرات خواهند کرد.

کد خبر 233669
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آفریقا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز