گروه ادب و هنر: مشاور رئیس سازمان سینمایی و دبیر سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با اشاره به اینکه به لحاظ قانونی ادغام شورای پروانه ساخت و نمایش فعلا امکان‌پذیر نیست، از عدم‌تغییر در قوانین و مقررات جشنواره خبر داد.


علیرضا رضا داد درخصوص تشدید اختلافات صنفی در دوره گذشته تصریح کرد: اگر دولت‌ها تلاششان تشدید اختلافات نباشد، اختلافات شکل منطقی پیدا می‌کند؛ این اختلافات سال‌های سال است که وجود دارد اما هیچ وقت نگران‌کننده نبوده و زمانی چنین اختلافاتی نگران‌کننده می‌شود که دولت بخواهد از این اختلافات سوءاستفاده کند.

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر خاطرنشان کرد: به‌طور مشخص تغییر محسوسی در قوانین و مقررات اتفاق نخواهد افتاد تا از این طریق بخش‌های مختلف آمادگی خود را برای برگزاری جشنواره پیدا کند و قطعاً ظرف یکی‌دو هفته آینده باید به یک جمع‌بندی درخصوص شوراهای جشنواره برسیم تا بتوانیم به سرعت مقررات را اعلام کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که برخی نگرانی‌ها درخصوص عدم‌ارائه فیلم از سوی برخی کارگردان‌ها وجود دارد و اینکه آیا به‌عنوان دبیر جشنواره حاضر است برای حضور فیلم‌ها رایزنی کند، گفت: قطعا چنین کاری را خواهم کرد. اکثر دبیران جشنواره‌های دنیا رصد می‌کنند که بهترین فیلم‌ها را برای جشنواره خود انتخاب کنند چراکه هویت و اعتبار یک جشنواره به فیلم‌های آن است البته بعضی از فیلمسازان درخصوص کثرت نمایش فیلم‌ها در جشنواره نگران هستند اما دلیلی ندارد تا به یک فیلمساز تکلیف کنیم که حتماً فیلمش را بیاورد اما در سوی مقابل باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که همه به حضور در جشنواره فیلم فجر تمایل داشته باشند.

کد خبر 234016

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز