همشهری آنلاین: دبیر کل سازمان کشورهای عضو D۸ از راه اندازی سایت شبکه انتقال فناوری کشورهای عضو D۸ خبر داد و گفت: به منظور درج اطلاع از زمینه‌های فعالیت کشورهای عضو در حوزه‌های علمی و فناوری این سایت از امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش مهر، سید علی محمد موسوی با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی شبکه تبادل فناوری کشورهای D8 افزود: به منظور توسعه همکاری‌های فناورانه میان 8 کشور اسلامی در حال توسعه اولین جلسه شورای عالی شبکه تبادل و انتقال فناوری برگزار شد.

دبیر کل سازمان کشورهای عضو D8 با بیان اینکه در این جلسه اساسنامه این شورا ارائه شد، اظهار داشت: این اساسنامه قرار است در اجلاس صنعت کشورهای D8 برای تصویب ارائه شود.

وی از راه اندازی سایت شبکه انتقال فناوری کشورهای عضو D8 خبر داد و یادآور شد: در این پایگاه مجازی کشورهای عضو اطلاعات خود را در حوزه‌های علم و فناوری به منظور جذب سرمایه برای اجرای پروژه‌های مشترک و هچنین مشارکت کشورهای عضو در حوزه‌های علمی درج خواهند کرد.

به گزارش مهر، عضای سازمان هشت کشور اسلامی در حال توسعه (دی - هشت) را کشورهای ایران، ترکیه، مالزی، اندونزی، نیجریه، مصر، پاکستان و بنگلادش تشکیل می‌دهند و دبیرخانه این سازمان در ترکیه قرار دارد.

با راه اندازی شورای عالی شبکه تبادل فناوری کشورهای عضو D8 دبیر خانه آن در پارک علم و فناوری پردیس ایجاد شد.

کد خبر 234089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز