دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

گروه حوادث: مردی که متهم است با همدستی پسرش روی دخترش اسید پاشیده، در جلسه محاکمه مدعی شد که بی‌گناه است و این دخترش بوده که روی خودش اسید پاشیده است.

صبح دیروز نخستین جلسه محاکمه پدری که متهم است با همدستی پسرش، دختر خود را با اسید سوزانده، در شعبه 102دادگستری قزوین و به‌صورت غیرعلنی برگزار شد. شروع این پرونده به چند‌ماه قبل، یعنی خرداد امسال برمی‌گردد؛ زمانی‌که دختر جوانی به نام تهمینه درحالی‌که اسید صورت و بدنش را سوزانده بود به بیمارستان بوعلی سینا در قزوین منتقل شد و از آنجا به بیمارستان سوانح سوختگی مطهری تهران انتقال یافت.

تهمینه که به سختی حرف می‌زد، مدعی شد که پدر و برادرش روی او اسید پاشیده‌اند. وی گفت: از آنجا که متوجه شده بودم شوهرم به مواد‌مخدر اعتیاد دارد به خانه پدرم رفتم و تصمیم داشتم از شوهرم جدا شوم اما پدر و برادرم مخالف این کار بودند. آنها اصرار داشتند که هر طوری شده باید با شوهرم زندگی کنم و گفتند که اشتباه می‌کنم و او معتاد نیست.

با این حال من اصرار به جدایی داشتم تا اینکه یک روز که در خانه پدرم بودم، او و برادرم بار دیگر با من درگیر شدند و مرا به باد کتک گرفتند. پس از آن هم روی صورت و دستانم اسید پاشیدند و می‌خواستند مرا خفه کنند که بیهوش شدم. پس از آن پدر و برادرم به تصور اینکه من کشته شده‌ام، رهایم کردند تا اینکه به هوش آمدم و توسط برادر بزرگم به بیمارستان منتقل شدم.

با اظهارات زن جوان، پدر و برادر او به جرم اسیدپاشی دستگیر شدند و تلاش پزشکان برای درمان او ادامه یافت. در همین حال با توجه به درخواست تهمینه، وی از بیمارستان به بهزیستی منتقل شد تا در آنجا از او نگهداری شود. درحالی‌که عمل‌های جراحی روی صورت دختر جوان ادامه داشت، با شکایت وی پرونده در دادسرا رسیدگی شد و با صدور کیفرخواست برای پدر و برادر تهمینه به دادگاه کیفری استان قزوین فرستاده شد.

روز گذشته پدر و برادر تهمینه که در این مدت با قرار وثیقه آزاد بودند به اتهام اسیدپاشی پای میز محاکمه قرار گرفتند. این جلسه به‌صورت غیرعلنی برگزار شد و هر دو متهم اتهامات خود را انکار کردند. پدر تهمینه در جلسه دادگاه مدعی شد که اسیدپاشی را قبول ندارد و تا حالا اسید را از نزدیک ندیده است. او گفت: من دخترم را دوست دارم. روز حادثه من، همسر و پسرم بیرون از خانه بودیم که تهمینه با ما تماس گرفت و فریاد زد «سوختم». وقتی به خانه رسیدیم، متوجه شدیم که او روی خودش اسید پاشیده است.

در این هنگام قاضی از او پرسید: اگر شما اسید نپاشیدید، چرا پاهایتان با اسید سوخته و روی بدن پسرتان هم آثار سوختگی است؟ متهم نیز جواب داد: وقتی می‌خواستیم دخترم را به بیمارستان ببریم، اسید از روی لباس هایش روی بدن ما ریخت و ما هم دچار سوختگی شدیم. در ادامه جلسه دادگاه تهمینه رو به پدرش گفت: اگر مرا دوست دارید پس چرا چند‌ماه قبل از حادثه نیز مرا کتک زدید؟

ضمن اینکه پرونده آن شکایت هم درشعبه 106دادگستری مطرح است؟ که پدرش پاسخی نداد. براساس این گزارش، درحالی‌که تهمینه خواستار اشد مجازات پدروبرادرش بود، قاضی رضانژاد از پزشکی قانونی خواست درباره سوختگی‌های پاهای پدر تهمینه و همچنین بدن برادرش تحقیق واعلام نظر کنند. وی همچنین درخواست کرد که درخصوص میزان دیه تهمینه نیز اعلام نظر شود و به این ترتیب ادامه جلسه و تصمیم‌گیری درخصوص پرونده به زمان دیگری موکول شد.

کد خبر 234134
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز