سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: استاد نقاش خسرو رکن شریفی تابلوی نفیس خود به نام نزول قرآن را در قابی مطلا به موزه این آستان در مشهد هدیه کرد.

نقاشی

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، محمد هادی زاهدی در دیدار با این هنرمند برجسته، افزود: موزه آستان قدس رضوی مفتخر است که پذیرای آثار هنرمندان بزرگی چون شما بوده و توانسته است با تکیه بر الطاف بی ‌منتهای الهی و با عنایت و کرامت حضرت رضا (ع) به جایگاهی برسد که آثار شاخص هنرمندان بزرگ را در خود جای دهد.

وی بیان کرد: وجود نورانی و پربرکت حضرت رضا (ع) و نام ایشان، موزه مرکزی آستان قدس رضوی در مقایسه با سایر موزه های کشور و حتی منطقه خاورمیانه جایگاه رفیعی داشته باشد.

استاد رکن شریفی نیز در این دیدار گفت: تابلو نزول قرآن را در سال 1382 را خلق کردم و این تابلو از همان آغاز کار برای من ویژگی خاصی داشت.

وی افزود: سعی کردم در این تابلو نشان دهم که قرآن، این آخرین و کامل‌ترین کتاب آسمانی، در چه جایگاه والایی قرار دارد و خواستم با هنرم قرآن را به کسانی که با این کتاب آشنا نیستند یا کمتر آگاهی دارند، معرفی کنم.

وی اظهار داشت: حرفه من، نقاشی است و سالهاست که از طریق نقاشی به سبک رئال، مخارج زندگی ام را تامین می‌کنم و تابلوهای سفارشی و کارهای زیادی برای فروش در گالری های داخلی و خارجی آماده کرده ام اما برخی از تابلوهایم از جمله تابلو نزول قرآن فقط برای رضایت قلبی ام خلق نموده ام.

این هنرمند نقاش گفت: باعث افتخار من است که تابلوی نزول قرآن در موزه حضرت رضا (ع) در کنار آثار هنرمندان برجسته به نمایش درآید.

این تابلو در اندازه 60 در 80 سانتی‌متر، با تکنیک رنگ و روغن کار شده و سبک نقاشی آن رئال است.

کد خبر 234174
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز