شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: خالق یک نقاشی‌دیواری که بر دیوار روزنامه همشهری نقش بسته است ضمن توضیح درباره این اثر درباره کار دیگرش "مه و خورشید و فلک" که با کاشی شکسته در اتوبان تهران کرج نصب شده است، صحبت کرد.

نقاشی

به گزارش مهر، رضا علیخانی، هنرمند نقاش و طراح در مورد آثار جدیدیش که بر روی دیوارهای شهر تهران نقش بسته است، گفت: آخرین کارم که رونمایی شد اثری است که به سفارش سازمان زیباسازی شهر تهران و بر دیوار ساختمان جدید روزنامه همشهری نقش بست.

وی افزود: این اثر روی دیوار کناری روزنامه همشهری قرار دارد و به همین دلیل اثرم به مطبوعات ربط دارد.

طرح این کار را شورای هنری سازمان زیباسازی تایید و بعد آن را برای نقش بستن بر دیوار ساختمان جدید گروه مجلات و روزنامه همشهری انتخاب کرد.

این نقاش با اشاره به اینکه ساختمانی که اثرش بر آن نقش بسته در پارک وی قرار دارد، توضیح داد: نقاشی من در حدود 210 متر است و در ماه مهر رونمایی شد.

این اثر بر مبنای کار ارباب جراید طراحی شده و در آن از حروف به عنوان نماد فعالیت در این عرصه استفاده کرده‌ام.

وی همچنین به رونمایی از اثر دیگرش در اتوبان تهران کرج اشاره کرد و گفت: چند وقت پیش اثری از من که اندازه آن حدود 500 متر مربع است در اتوبان کرج رونمایی شد.

علیخانی نام اثرش در اتوبان کرج را "مه و خورشید و فلک" عنوان کرد و افزود: این اثر بر اساس شعر معروف سعدی است که من این شعر را دستمایه اثرم قرار دادم و بر اساس آن کار کردم.

در ابتدا می‌خواستم کار را با رنگ پیش ببرم ولی با توجه به وسعت دیوار و موضوعی که برای آن انتخاب کرده بودم به متریال کاشی شکسته رسیدم.

این هنرمند در پایان سخنان خود گفت: طرح "مه و خورشید و فلک" نیز در شورای هنری سازمان زیباسازی مورد تایید قرار گرفت.

این همان طرحی است که در دومین دوسالانه دیوارنگاری شهر تهران به عنوان اثر برگزیده هیات داوران انتخاب شد.

کد خبر 233801
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز