همشهری آنلاین: نماینده مردم اراک در مجلس می گوید در جمهوری اسلامی ایران زندانی سیاسی نداریم.

موسوی و کروبی

محمدحسن آصفری عضو هیات رئیسه کمیسیون امینیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با نامه نیوز درباره موضوع آزادی زندانیان سیاسی که اخیرا صورت گرفته است گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران دارای رافت اسلامی است و همیشه نگاه بر این است که افراد در زندان های ما کمتر باشند و به جای این که بخواهیم موارد دستگیری را داشته باشیم اصل پیشگیری را بیشتر دنبال می کنیم.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اما برخی موارد وجود دارد که یک فردی تخلف کرده و ناچار است نسبت به تخلفی که مرتکب شده به زندان برود.

وی با تاکید بر این که زندانی سیاسی در جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد، تصریح کرد: این که بگوییم کسی به جرم سیاسی در جمهوری اسلامی باشد صحت ندارد ولی اگر کسی تخلفی کرده باشد که این تخلف در راستای سیاست های براندازی برای نظام باشد مجرم است. اما این که کسی به جرم سیاسی بخواهد وارد زندان شود صحت ندارد.

آصفری درباره زندانیان آزاد شده طی هفته های اخیر گفت: این افراد جرم داشته اند و زندانی سیاسی نبوده اند. این افراد در فتنه سال 88 تخلفاتی از نوع براندازی انجام دادند و به طور مثال بانک و یا اتوبوسی را آتش زدند اما کسی به عنوان جرم سیاسی زندانی نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره احتمال آزادی برخی دیگر از زندانیان گفت: جزئیاتی از آزادی هایی که وزیر اطلاعات خبر داده است در اختیار ندارم.

وی درباره زمان بسته شدن پرونده سال 88 افزود: تا زمانی که اساس و آثار فتنه در جامعه باشد بعید می دانم پرونده سال 88 بسته شود چون کسانی هستند که جرم هایی مرتکب شدند که ضربات سنگینی را بر پیکره نظام داشته و نمی توان به سادگی از آن گذشت.

آصفری با بیان این که البته در قانون اساسی اصل بر برائت است اما اگر کسی واقعا جرمی را انجام دهد نمی توان از آن چشم پوشی کرد، گفت: در نظام دو نوع مخالف داریم که یک نوع مخالفانی هستند که با اصل نظام مخالفت دارند ولی هیچ اقدامی هم علیه نظام انجام نمی دهند.

نماینده مردم اراک در مجلس درباره نوع دوم مخالفان نظام گفت: اما نوعی از مخالفان هستند که اقدامات بر اندازی و علیه نظام و انقلاب انجام می دهند و باید با این ها برخورد شود و قرار نیست اینها آزاد باشند.

آصفری همچنین درباره احتمال آزاد شدن میرحسین موسوی و کروبی گفت: این افراد هزینه هایی را بر نظام تحمیل کردند که نظام به سادگی از آنها نمی گذرد. اینها انتخاباتی را که 40 میلیون نفر مشارکت داشته اند زیر سوال بردند و قرار نیست بدون این که خودشان توبه کنند نظام گذشت کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که اگر کسی بخواهد در تخلف خود تاکید کند نظام با آنها تعارف ندارد، گفت: درباره شامل شدن رافت اسلامی در حق موسوی و کروبی دستگاه قضایی تصمیم گیرنده است.

کد خبر 234434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز