همشهری آنلاین: خوزه مانوئل باروزو رییس کمیسیون اروپا و انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا به دنبال فاجعه مهاجران غیر قانونی، مورد اعتراض گروهی از شهروندان جزیره لامپه دوزا در جنوب ایتالیا قرار گرفتند.

ایتالیایی ها با شعارشرم کنید از رییس کمیسیون اروپا استقبال کردند

به گزارش ایرنا از منابع خبری، تعدادی از اهالی جزیره لامپه دوزا در جنوبی ترین نقطه ایتالیا، با فریاد قاتل ها ، شرم کنید علیه بی تفاوتی نهادهای ملی و اروپایی در قبال شرایط مهاجران غیر قانونی در این جزیره اعتراض کردند.

معترضین همچنین از نهادهای ملی و اروپایی دعوت به بازدید از اردوگاه موقت مهاجران کردند.

کسبه و ماهیگیران در فرودگاه این جزیره با شعار خجالت بکشید، قاتل ها از هیات ایتالیایی و اروپایی استقبال کردند.

انریکو لتا نخست وزیر، انجلینو الفانو وزیر کشور ایتالیا و خوزه مانوئل باروسو رییس کمیسیون اروپا و سسیلیا مالمستروم کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا، صبح روز چهارشنبه به محض ورود به جزیره لامپه دوزا مورد اعتراض تعدادی از شهروندان این جزیره قرار گرفتند.

هیات مذکور پس از ورود به جزیره به محل نگهداری 289 تابوت مهاجرین غیر قانونی که پنجشنبه گذشته در دریا غرق شده بودند، رفته و ادای احترام کرد.

معترضین از این هیات خواستند تا از اردوگاه نگهداری از مهاجران نیز بازدید کنند و از نزدیک شاهد شرایط اسفناک مهاجران باشند.

در اردوگاه مهاجران این جزیره بیش از 800 نفر در شرایط بدی نگهداری می شوند درحالی که گنجایش آن تنها 300 نفر است.

تاکنون 289 جسد از قایقی که پنجشنبه گذشته در آب های جنوب ایتالیا غرق شده بود کشف شد که 187 تن از آنها از داخل قایق در عمق 50 متری زیر دریا بیرون کشیده شدند.

کد خبر 234448
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز