معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی در مراسم تودیع خود از رئیس سازمان میراث فرهنگی خواست تا به‌دنبال اسناد تحقیقاتی که رؤسای وقت سازمان میراث فرهنگی مدعی بودند برای انتقال بخش‌های مختلف این سازمان به شیراز و اصفهان انجام داده‌اند بگردد، چون به گفته رحمتی جابه‌جایی این سازمان لطمات جبران‌ناپذیری بر بخش‌های مختلف سازمان میراث فرهنگی به‌ویژه در بخش صنایع‌دستی برجای گذاشت.

رحمتی گفت: من گشتم؛ اما حتی یک برگ از این تحقیقات را پیدا نکردم و همکاران من در معاونت صنایع‌دستی از این جابه‌جایی آسیب دیده و شاکی هستند.محمدعلی نجفی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز با معرفی معاونان جدید خود با اشاره به گام‌هایی که باید برای این سازمان برداشته شود‌، گفت: 4سال وقت داریم، روی برنامه‌ها مشورت کنیم تا به تشریک مساعی طبق آنچه مورد نظر شخص رئیس‌جمهور و دولت است، برسیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به به‌کارگیری نیروهای زن در این سازمان افزود: آقای روحانی رئیس‌جمهور در دولت، تأکیدشان روی 2نکته بود؛ استفاده بیشتر از خانم‌ها در سطوح مدیریتی و همچنین نخبگان جوان و البته شناسایی این نخبه‌ها توسط سازمان‌ها که ما هم در این سازمان سعی کردیم با انتخاب مدیران و مشاوران زن در این جهت گام برداریم. وی گفت: معتقدم صنایع‌دستی بخش مهمی از صنعت‌ و فرهنگ کشور و پل ارتباطی این دو تلقی می‌شود. فکر می‌کنم با مجموعه‌ای از سیاست‌های جدید باید به این حوزه بپردازیم.
نجفی، صنایع‌دستی را رنجور و لطمه‌خورده دانست و گفت: بخشی از این آسیب، حتی به قبل از مسئله تصمیم‌گیری برای انتقال به اصفهان برمی‌گردد.

معارفه 5معاون و مشاور سازمان میراث فرهنگی

رئیس سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری با صدور احکامی، معاونان سرمایه‌گذاری، امور مجلس، حقوقی و استان‌ها، هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و همچنین مشاوران امور زنان و بین‌الملل خود را منصوب کرد.در این اقدام که بعدازظهر دیروز اعلام شد، محمدعلی نجفی در مراسمی، اسدالله درویش امیری را به‌عنوان معاون امور مجلس، حقوقی‌ و استان‌ها‌، بهمن نامور مطلق را به‌عنوان معاون هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و سعید شیرکوند را به‌عنوان معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی، مهسا سادات شریفی را به‌عنوان مشاور امور زنان‌، خانواده و جوانان و صدیقه ببران را به‌عنوان مشاور امور بین‌الملل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری منصوب کرد.

وی همچنین با اهدای لوح تقدیر و قرآن مجید، یحیی رحمتی، معاون سابق صنایع‌دستی، محمدحسن شعبانپور، معاون سابق امور مجلس‌، حقوقی و استان‌ها و امید حاجتی، سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری و تأمین منابع را تودیع کرد. کارکنان معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی نیز در این مراسم یک اثر هنری قلمزنی را به یحیی رحمتی معاون سابق صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی اهدا کردند.

کد خبر 234486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز