همشهری آنلاین: نتایج تازه ترین نظرسنجی در فرانسه نشان می دهد محبوبیت و جایگاه مردمی فرانسوا اولاند رییس جمهور سوسیالیست این کشور به شدت کاهش یافته و به زیر۲۶ درصد رسیده است.

محبوبیت رییس جمهور فرانسه به زیر ۲۶ درصد کاهش یافت

به گزارش ایرنا، نظرسنجی موسسه کله - مترونیوز که نتایج آن روز دوشنبه رسانه ای شد نشان می دهد که میزان محبوبیت رییس جمهور فرانسه با سه نمره کاهش در جریان ماه اکتبر به 26 درصد تقلیل یافته است.

این میزان محبوبیت حتی کمتر از میزان محبوبیت نیکلا سارکوزی رییس جمهوری راستگرای فرانسه است که در پایین ترین میزان خود درحد 30 درصد ظرف یکدوره ریاست جمهوری پنج ساله برکشورش باقی ماند.

این درحالی است که اولاند از زمان راهیابی خود به کاخ الیزه و به دست گیری زمام قوه اجرایی کشور در ماه مه سال 2012 میلادی که حائز 51.62درصد از آراء ماخوذه مرحله دوم در مقابل سارکوزی رقیب راستگرای خود شده بود، همواره شاهد روند کاهشی میزان محبوبیت مردمی خود بوده است.

تنها هنگام صدور فرمان حمله نیروهای فرانسوی به مواضع شورشیان شمال مالی در 11 ژانویه سال 2013 میلادی میزان محبوبیت مردمی اولاند اندکی آنهم برای مدتی کوتاه نزد افکار عمومی فرانسوی افزایش یافت.

در این نظرسنجی 72 درصد از شهروندان فرانسوی از سیاست و عملکرد رییس جمهور ابراز ناراضایتی کرده و تنها 26 درصد از آن اظهار رضایتمندی کرده اند.

این درحالی است که مانوئل والس وزیر کشور فرانسه در این نظرسنجی محبوبترین عضو کابینه سوسیالیست فرانسه از نظرشهروندان فرانسوی ارزیابی شده و حائز 53 درصد رضایتمندی نزد فرانسویها شده است.

در شرایطی که کارشناسان امر نیز محقق نشدن وعده های بزرگ رییس جمهور در زمینه مبارزه با روند رو به رشد بیکاری در کشور که پس از 28 ماه رشد پیاپی به 9.8 درصد از جمعیت فعال کشور رسیده ، رشد روزافزون نسبی قیمت ها، رشد نسبی مالیات های پرداختی شهروندان وشرکت ها، کاهش نسبی قدرت خرید شهروندان، نابسامانی حاکم براقتصاد، بازار کسب و کار و همچنی کسادی حاکم را در کاهش روزمره میزان جایگاه مردمی رییس جمهور موثر عنوان می کنند.

رفع بیکاری، ایجاد اشتغال پایدار انبوه، حفظ قدرت خرید شهروندان، فراهم کردن رشد اقتصادی مناسب، رفع نابسامانی های موجود اجتماعی و اقتصادی، ایجاد تسهیلات رفاهی و شهروندی بیشتر نیز از وعده های 60 گانه بزرگ اولاند در مبارزات انتخاباتی سال 2012 میلادی که برخی آنرا عملا نشدنی عنوان می کنند، می باشد.

هنوز اولاند نتوانسته است به رغم کمتر از دو سال از راهیابی به کاخ الیزه برحجم انبوهی از وعده های اجتماعی و اقتصادی خود بویژه در امر مبارزه با بیکاری بزرگ حاکم بر کشور جامه عمل بپوشاند.

کد خبر 235037
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز