همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی در آستانه دیدار با تایلند با بیان اینکه در فوتبال نمی‌توان با انشاالله فردا این کار را می‌کنم فرصت‌های از دست رفته را بازگرداند گفت: اگر کسی به تیم و بازیکنانم توهین کند یعنی محترمانه با من وارد جنگ شده است.

کارلوس کی‌روش

کی‌روش: به بازیکنان و تیمم توهین کنید محترمانه با من وارد جنگ می‌شوید/بازی با تایلند آسان نیست

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر کسی به تیم من توهین کند محترمانه با من وارد جنگ شده است.
خبرگزاری فارس: کی‌روش: به بازیکنان و تیمم توهین کنید محترمانه با من وارد جنگ می‌شوید/بازی با تایلند آسان نیست

به گزارش فارس، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از بازی با تایلند اظهار داشت: قبل از اینکه صحبت‌هایم را شروع کنم از ناظر بازی که عضو کشور مالی است تشکر می‌کنم او کمک شایانی به فوتبال ایران کرده است.

وی افزود: در درجه دوم باز هم از تمامی دوستان رسانه که حاضر هستند تشکر می کنم و درخواست می کنم متحد و همدل از هواداران بخواهیم فردا به ورزشگاه بیایند و روحیه تیمی خوبی را به وجود آوریم هم 3 امتیاز بازی را بگیریم هم فوتبال جذابی را مشاهده کنیم.

کی‌روش در مورد اینکه تیم ملی ایران تا به حال مقابل تایلند شکست نخورده و انتظارات بالا است و نفرات جدیدی هم به تیم ملی دعوت کرده خاطر نشان کرد: در مورد سوال اول اینکه هیچ وقت ما مقابل تایلند بازنده نبودیم دلیل بر آسان بودن بازی نیست. و در درجه دوم نمی‌توانیم خود را برنده یک بازی بدانیم به دلیل اینکه پیش از این شکست نخوردیم. برای ما این اهمیت دارد که این یک بازی مقدماتی جام ملت‌های آسیا است و اهداف و وظایف خود را به خوبی می‌دانیم و شک نداریم باید به جام ملت‌های آسیا صعود کنیم.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا 3 امتیاز بازی را به دست آوریم. ما وظایفمان را به عنوان تیمی که به جام جهانی صعود کرده می‌دانیم و آنها چین را در بیرون خانه ۵ بر یک شکست داده و بحرین را در یک بازی دوستانه برده‌اند. مطمئنا شما دوستان زیاد باور ندارید که بازی فردا سخت است و این به این معناست است که باید با قدرت به میدان برویم. آنچه از بازیکنانم توقع دارم این است که با ذهنیت و طرز نگاه مناسب به میدان بروند و با تمام توان بازی کنند. دوست دارم بازیکنان فقط به یک چیز فکر کنند و آن هم تیم و بازی کردن برای تیم.

وی در خصوص اینکه سرمربی تایلند گفته برای یک امتیاز به ایران آمده‌اند، افزود: بیان این صحبت مشکلی ندارد و اتفاقا خیلی خوب است و می‌دانیم که چه هدقی باید داشته باشیم. این موضوع هیچ مشکلی ندارد. مهم این است که بتوانیم به صورت مناسب مقابل تایلند بازی کنیم. ما وقتی داخل یا خارج از خانه بازی می‌کنیم هدفمان فقط فقط کسب امتیاز است. پس باید به تایلند احترام بگذاریم.

کی‌روش در مورد حضور بازیکنان جدید نیز گفت: یک تمرین بهتر از دو و سه تمرین بهتر از دو تمرین است. این واقعیتی است که تمامی سرمربیان تیم ملی می‌خواهند تمرینات زیادی انجام دهند. به همین خاطر اصحاب رسانه توقع دارند سرمربی تیم ملی شعبده بازی کند و بعضی اوقات می‌توانیم این کار را کنیم اما گاهی موفق نمی‌شویم. اعتقاد و اعتماد بسیاری به بازیکنانی که در اردو هستند دارم. ما بازیکنانی در اختیار داریم که تعادل و توان کیفی را بتوانند حفظ کنند در نتیجه 95 درصد این بازیکنان در طول سال گذشته با من کار کردند و در کل مشکلی نخواهیم داشت و ما کار لازم را انجام خواهیم داد.

کی‌روش در خصوص اینکه بازیکنان جدید می‌توانند مثل دژاگه و قوچان نژاد کیفیت خوبی داشته باشند، گفت: این همان مسئله‌ای است که در دل دارم و امیدوارم اتفاق بیفتد. باید سعی کنیم به هدفمان برسیم و بازیکنان جدید وقتی اضافه می‌شوند این طور نیست که کارمان را تازه از آغاز پیش ببریم و آنها می‌آیند که به ما کمک کنند. این یک مطلب قطعی است و تمام بازیکنان می‌آیند تا به ما کمک کنند و راهی پیدا کنیم که تیم ملی به موفقیت برسد. مطمئن هستم که تیم ملی به هدفش می‌رسد.

کی‌روش در پاسخ به سوالی مبنی بر لغو اردوهای تیم ملی و عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی اظهار داشت: من همیشه این کلمه را می‌شنوم که ناراحت یا عصبانی شدم. نمی‌دانم این یک مشکل روابطی است یا حرف‌هایم به خوبی ترجمه نمی‌شود. یکسری کارها هست که اگر امروز انجام ندهیم فردا می‌توانیم انجام دهیم مثل غذا خوردن. شاید امروز غذا نخورم برای فیزیک بدنم بد باشد اما فردا می‌توانم انجامدهم. یا اگر کتابی می‌خواهی بنویسی فردا می‌توانی انجام دهی. اما اگر امروز شما مقاله خود را ننویسی با رئیس خود به مشکل می‌خوری چون فردا همه روزنامه‌ها این مقاله را منتشر می‌کنند. پس از لحاظ لغوی کلمه ناراحت درست نیست. من دغدغه‌هایم را بیان می‌کنم اگر آبی از رودخانه برود دیگر نمی‌تواند بازگردد. وقتی فرصت 7 بازی دوستانه را از دست می‌دهی دیگر نمی‌توانی بازگردی و آن را تکرار کنی. در فوتبال هم نمی‌توانی با ان شالله و فردا این کار را می‌کنیم فرصت‌ها را بازگردانیم. پس این وظیفه من است که به عنوان سرمربی تیم ملی و یا اینکه هر کسی که وظیفه‌ای دارد موضوعاتش را مطرح کند و بخواهد به اهدافش برسد. یادم است در یکی از نشست‌های خبری یکی از اصحاب رسانه سوالی از من پرسید مبنی بر اینکه شما از آن دسته مربیانی نیستید که اگر باختید داور، توپ و زمین را مقصر بدانید. به همین‌خاطر است که اکنون از شما رسانه‌ها و هواداران درخواست می‌کنم که به ورزشگاه بیایند و ما را حمایت کنید و این نشان می‌دهد که ما خواستار آماده سازی مناسب برای تیم ملی هستیم و می‌خواهیم خودمان را آماده کنیم.

وی افزود: این وظیفه من است که مطالب درست را در زمان مناسب مطرح کنم. مطلب درست این است که فردا هواداران در ورزشگاه حاضر شوند و در بازی با تایلند حمایت کنند. می‌خواهم از هواداران درخواست کنم در زمان و دقایق مناسب بیایند و تیم را تشویق کنند.

کی‌روش در خصوص اینکه چهار بازیکن به اردو اضافه شدند و انتقاد زیادی شده، عنوان کرد: ما همان طور که قبلا پاسخ این مطلب را داده بودیم الان همان است. الان پاسخ ما در زمین داده می‌شود و اینجا از طریق رسانه همه می‌تواند سهیم باشند و همه می‌توانند نادرست. من دیدگاهم تیم ملی به عنوان خانه‌ای با درهای بسته نیست. تیم ملی خانه‌ای است بدون در و پنجره. من درون خانه ارتباط دارم و باید بازیکنانی باشند که بتوانند کمک کنند. انتخاب‌هایی که ما پیش رو داریم در حال حاضر اینهاست.

فعلا ما بازی تایلند را در پیش داریم و فکرمان این است که پیروز این مسابقه شویم اما چشمانم معطوف به آینده است. شما در نظر بگیرید ما باید انتخاب‌های مناسبی را آماده برای جام جهانی داشته باشیم نمی‌توانیم با یک گروه ثابت پیش برویم. اگر نصفی از بازیکنان درخواست بازنششتگی کنند نمی‌توانم از نفرات جدید بخواهم بیایند و باید پیش‌بینی همه موارد را کنم. اینجا یک بار برای همیشه وضعیت خودمان را برای مخاطبین روشن کنیم. تمامی انتقادات را با روی خوش برخورد می‌کنیم. تمامی انتقادهایی که فکر میکنم مثبت هستند را استفاده می‌کنم. در حقیقت این یک مسئله‌ای هست که از آن استفاده می‌کنم و هزینه‌ای هم ندارد. در درجه دوم مسائلی مطرح می‌شود که فکر می‌کنم مثبت نیستند و آنها را قبول نمی‌کنم و برخی صحبت‌های غیر محترمانه است تا زمانی که به تیم من و بازیکنانم بی‌احترامی نشود مسائل را در نظر می‌گیرم اما به صحبت شخصی اهمیتی نمی‌دهم. اگر صحبت‌های توهین آمیز به تیم و بازیکن من تاثیر بگذارد با من وارد جنگ شدید. بسیار ساده و محترمانه.

کد خبر 235040
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز