گروه شهری: با ورود سامانه هوای خنک اروپایی به نیمه شمالی کشور، از۲۸ مهر شاهد بارش‌های پاییزی در بسیاری مناطق ازجمله استان‌های همدان، مرکزی، قزوین، تهران و قم خواهیم بود.

آب و هوا

به گزارش سازمان هواشناسی از آخرین وضعیت هوای کشور، از بعدازظهر (شنبه) هوای خنک اروپایی از غرب به کشور وارد خواهد شد که روند خنکی هوا را در سواحل شمالی ایجاد خواهد کرد. همچنین از غروب امروز بارندگی در سواحل پدیدمی‌آید و بارندگی در اردبیل و گیلان ممکن است موجب بروز آبگرفتگی شود. همچنین در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

اما نخستین بارندگی پاییزی در بسیاری از مناطق شمالی کشور ازجمله همدان، مرکزی، قزوین، قم و تهران از یکشنبه تا دوشنبه پیش‌بینی می‌شود. هوای پایتخت که دیروز با پدیده غبار صبحگاهی همراه بود، با رسیدن به تعطیلات آخر هفته افزایش نیافت اما همچنان کارشناسان از سالمندان و بیماران تنفسی و کودکان درخواست کرده‌اند که از رفت‌وآمد غیرضروری در معابر عمومی خودداری کنند؛ چرا که ممکن است در تهران، اصفهان و برخی دیگر از شهرها و مناطق آلاینده‌ها ازحدمجاز بالاتر رود.

همچنین با خنک شدن هوا احتمال افزایش آلاینده‌های جوی پایتخت و دیگر کلانشهرها تا هنگام بارش باران وجود دارد. دمای هوای تهران نیز تا روز دوشنبه با کاهش 6درجه‌ای مواجه خواهد شد؛ به‌طوری که حداکثر و حداقل هوای تهران در روز دوشنبه به 20و 10درجه خواهد رسید.

اما در استان‌های شمال غربی یعنی اردبیل و آذربایجان‌های غربی و شرقی با سرد شدن هوا، در برخی ساعات بارش برف دور از ذهن نیست که البته این پدیده روز سه‌شنبه از آسمان این استان‌ها دور می‌شود. در نیمه جنوبی کشور هم به جز استان‌های لرستان، ایلام و خوزستان که آسمانی غبارآلود را تا روز دوشنبه تجربه می‌کنند، سایر نقاط جوی پایدار با آسمانی صاف در برخی نقاط نیمه ابری را تجربه خواهند کرد.

کد خبر 235440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز