همشهری آنلاین: رئیس سازمان حج و زیارت بر ارتقای زیرساخت‌ها برای تبدیل جمهوری اسلامی ایران به مرکز ثقل ترانزیت زائران کشورهای مختلف تاکید کرد و در همین زمینه، از ساخت ترمینال زیارتی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با سرمایه‌گذاری بانک گردشگری و بانک ملت خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد اطلاع رسانی حج 92، سعید اوحدی در جمع خبرنگاران در مکه مکرمه از موافقت وزارت حج عربستان برای افزایش 50 درصدی سهمیه جمهوری اسلامی ایران در عمره 93 - 1392 خبر داد و با بیان اینکه برنامه زمان‌بندی عمره پیش‌ رو تدوین شده است، گفت: در عمره 93 - 92 در قالب برنامه 10 روزه، زمینه تشرف بیش از 750 هزار زائر ایرانی فراهم می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه ثبت‌نام عمره از 15 محرم شروع و در دو مرحله انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد که عمره‌گزاران ایرانی در ایام ماه صفر عازم سرزمین وحی شوند.  

اوحدی همچنین از بسته شدن برنامه زمان‌بندی حج 93 خبر داد و اظهار داشت: زمان ثبت‌نام حج تمتع 93 از هفدهم ربیع‌الاول شروع و تا پایان دهه فجر کامل شده و کاروان‌های حج تمتع سال آتی نیز تا پایان اسفند ماه 92 بسته می‌شود.

سعید اوحدی از تشکیل شش کارگروه در حین عملیات حج برای آسیب‌شناسی خدمت‌رسانی به زائران خبر داد و گفت: در طول موسم حج امسال تا کنون 1050 نفر ساعت جلسات کارشناسی در قالب این شش کارگروه تشکیل شده که به آسیب‌شناسی میدانی عملیات حج پرداخته‌اند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خروج تعدادی از اقامتگاه‌های زائران ایرانی از گردونه اجاره برای ایام عمره و موسم حج آتی خبر داد و گفت: حدود 5 درصد اقامتگاه‌های فعلی زائران ایرانی در مکه مکرمه کیفیت لازم را نداشته و از گردونه اجاره برای اقامت زائران کشورمان حذف می‌شوند.

کد خبر 235610
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز