پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۰
۰ نفر

آیدا ابوترابی: تا به حال هوس کرده‌اید روی جدول کنار خیابان راه بروید؟ نگه داشتن تعادل موقع راه رفتن روی یک لبه‌ی باریک، کار هیجان‌انگیزی است،‌ نه؟

بعضی از ورزشکاران ماجراجو این کار را به‌طور حرفه‌ای دنبال می‌کنند و به ورزشکاران ماهری در رشته‌ی بند‌بازی تبدیل می‌شوند.

این وسط چینی‌ها علاقه‌ی زیادی به بندبازی دارند. درست مثل آدیلی ووخور (Adili Wuxor) که به تازگی توانست از بالای دیوار چین رد شود. او طنابی را در ارتفاع زیادی از سطح زمین و هم راستا با دیوار چین نصب کرد و با مهارت کامل روی آن راه رفت.

در طناب‌بازی معمولاً از یک چوب برای حفظ تعادل استفاده می‌شود. این طناب‌باز چینی با در دست داشتن چوب بسیار باریک و بلندی روی طناب راه رفت و این وسط شیرین‌ کاری‌هایی هم کرد! در این برنامه تعدادی بندباز دیگر هم به نوبت روی طناب رفتند و هنرنمایی کردند.

این بندباز حرفه‌ای تا به حال چندین رکورد جهانی کسب کرده است؛ مثلاً سه سال پیش (2010 میلادی) توانست به مدت 60 روز روی طناب‌ زندگی کند و نام خود را در کتاب رکورد‌های جهانی گینس ثبت کند. او  برای این کار طناب‌های زیادی را بر فراز استادیوم معروف پکن نصب کرد و ساعت‌های زیادی از روز روی آن‌ها راه رفت. رسانه‌های چینی به او لقب شاهزاده‌ی بندبازی داده‌اند.

دوچرخه

کد خبر 236157
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز