در ابتدای کتابهای جدید منتشره از سوی پژوهشگاه فرهنگ،هنر و ارتباطات (وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) سخن ناشر با این فراز از سخنان امام خمینی(ره) آغاز شده است:
"بی شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد،فرهنگ آن جامعه است. اساساً فرهنگ هر جامعه،هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و با انحراف فرهنگ، هرچند جامعه از بعد های اقتصادی،سیاسی، صنعتی و نظامی قدرتمند و قوی باشد ولی پوچ و میان تهی است.اگر فرهنگ جامعه ای وابسته و مرتزق از فرهنگ غرب باشد، ناچار دیگر ابعاد آن جامعه به جانب مخالف گرایش پیدا خواهد می کند و بالاخره در آن مستهلک می شود و موجودیت خود را در تمام ابعاد از دست می دهد."
(امام خمینی(ره)،صحیفه نور،ج15:ص16)
پس از ذکر این کلام امام خمینی(ره)در ابتدای سخن ناشر، پژوهشگاه فرهنگ،هنر و ارتباطات تاکید کرده که آن پژوهشگاه پس از انجام تحقیقات و پژوهش های مرتبط با حوزه فرهنگ و نیز برگزاری نشستهای علمی با اصحاب علم و فرهنگ، نتایج آنها را درقالب گزارش پژوهش یا کتاب تقدیم علاقهمندان و دست اندر کاران عرصه فرهنگ میکند.
کتابهای جدید منتشره از سوی پژوهشگاه فرهنگ،هنر و ارتباطات به شرح زیر است:
پژوهشنامه روابط عمومی ایران
تالیف: دکتر علی اصغر محکی،
نامدار صداقت
نوبت چاپ: اول
سال انتشار:1386
تعداد صفحات:280
فنآوریهای نو و فرهنگ
تالیف: علی پایا
نوبت چاپ: اول
سال انتشار:1386
تعداد صفحات:144
کارآفرینی فرهنگی در عرصه مطبوعات
تالیف: علی ملک پور
نوبت چاپ: اول
سال انتشار:1386
تعداد صفحات:100
فرصتهای کارآفرینی فرهنگی در صنعت نشر ایران
تالیف: سید جلال موسوی بازرگانی
نوبت چاپ: اول
سال انتشار:1386
تعداد صفحات:185
بررسی لوازم و ابعاد فرهنگی"صنعت-بازار"دانش
تالیف: دکتر مسعود فراستخواه
نوبت چاپ: اول
سال انتشار:1386
تعداد صفحات:150
تحولات کار آفرینی فرهنگی ایران با تأکید بر صنعت چاپ و نشر
تالیف: علاءالدین ازوجی
نوبت چاپ: اول
سال انتشار:1386
تعداد صفحات:172
قاچاق کالاهای فرهنگی و برآورد آن در اقتصاد ایران
تالیف: کاظم یاوری
نوبت چاپ: اول
سال انتشار:1386
تعداد صفحات:78
سلولهای بنیادی: مبانی، کاربرده و چالشها
تالیف: علی پایا
نوبت چاپ: اول
سال انتشار:1386
تعداد صفحات: 85