همشهری آنلاین: مدیر گروه حقوق ژنتیک انجمن حقوق پزشکی ایران درباره تاثیر حج‌گزاری در نسل افراد گفت: عبادت و بندگی پروردگار، بر تمام روح و جسم‌مان اثر می‌گذارد لذا بر نسل آینده‌مان هم اثر مثبت خواهد گذاشت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، زهرا سادات میرهاشمی مدیر گروه حقوق ژنتیک انجمن حقوق پزشکی ایران درباره آثار درمانی حج گفت: تجربیات نشان می‌دهد افرادی که به حج مشرف می‌شوند و استرس و وسواس خیلی شدید دارند، در انتهای سفر حج با تاثیر مثبت اعمال بر روحیه‌شان و یادگیری دقیق احکام شرعی، خیلی تغییر می‌کنند. قطعاً اعمال حج خیلی می‌تواند در درمان بیماری‌ها، خصوصاً بیماری‌های روحی موثر باشد. اگر به باطن اعمال برسیم که نور علی نور است اما همین ظاهر اعمال هم در درمان بیماری‌های روحی موثر است.

میرهاشمی که به عنوان معینه یکی از کاروان‌های زائران تهرانی به حج مشرف شده است، از تجربه‌هایش در زمان محرم نمون زائران زن و پاسخگویی به مسائل شرعی آنان گفت: تعدادی از زائران که از کشور انگلستان به سرزمین وحی آمده و می‌خواستند برای انجام اعمال عمره تمتع محرم شوند وقتی دیدند او در حال محرم کردن زائران زن است، به سمتش آمدند و کمک خواستند و از بخت خوبشان، درست تشخیص داده بودند، چون آن فرد هم معینه بود و هم زبان‌دان؛ به این ترتیب معینه ایرانی، زائران انگلیسی را هم محرم کرد.

وی در بیان خاطره‌ دیگری گفت: در سال ۸۹، در منا، وضعیت سرویس‌های بهداشتی چندان مطلوب نبود. یک روز صبح متوجه شدم که سرویس‌های بهداشتی تمیز هستند. خیلی متعجب شدم. روز دوم بیتوته در منا بود که باران شدیدی در منا می‌بارید. دیدم خانمی که هم مادر شهید و هم همسر شهید بود، خیس خیس وارد چادر شد. پرسیدم در این همه مدت کجا بودی؟ از پاسخ دادن طفره می‌رفت، تا اینکه متوجه شدم برای تمیز نمودن سرویس‌های بهداشتی رفته بوده است. هر لحظه به حال آن زائر عزیز غبطه می‌خورم چون او در مبارزه با نفس، دست همه را بست.

کد خبر 236350
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز