یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور در مورد پخش زنده مذاکرات امروز با من صحبتی نکرده است، گفت: صداوسیما در نشست قبلی رأی اعتماد وزرا خود برای پوشش این مذاکرات ابراز تمایل کرد و امروز هم خود صداوسیما وسایل را ‌آورد و بعد جمع کرد و ربطی به هیات رئیسه مجلس و رئیس جمهور ندارد.

مهدی کوچک‌زاده در نشست علنی امروز (یکشنبه 5 آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند 11 ماده 24 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: رئیس‌جمهور امروز در سخنرانی خود گفت که اگر چه افراد به علت رأی ندادن مجلس مجدد عوض می‌شوند ولی سیاست‌ها همان است که بود که این موضوع به طور حتم به گونه‌ای تلقی می‌شود که علی‌رغم صحبت‌های وی درباره حرمت مجلس این اظهارات یک نوع بی‌اعتنایی به نهاد قانونگذاری است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در روزهای گذشته هیات رئیسه مجلس اعلام کرد که نشست بررسی رأی اعتماد سه وزیر پیشنهادی به طور مستقیم از صداوسیما پخش می‌شود، از این‌رو شاهد بودیم که ابزار و تمهیدات این موضوع دیده شده بود اما براساس شنیده‌ها مثل اینکه رئیس جمهور به شما گفته که من صلاح نمی‌دانم نشست امروز پخش شود، حال باید گفت که مردم در مذاکرات ژنو و مذاکرات مجلس نامحرم هستند،‌ از این‌رو نمی‌شود که شعار دهید مردم محرم هستند ولی این اقدامات را انجام دهید.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده با بیان اینکه به طور حتم رئیس جمهور در مورد پخش زنده مذاکرات امروز با من صحبتی نکرده است، گفت: اصل این موضوع و اظهارات خلاف است، از طرف دیگر صداوسیما در نشست قبلی رأی اعتماد وزرا خود برای پوشش این مذاکرات ابراز تمایل کرد و امروز هم خود صداوسیما وسایل را ‌آورد و بعد جمع کرد و ربطی به هیات رئیسه مجلس و رئیس جمهور ندارد. از طرف دیگر هم‌اکنون مذاکرات از رادیو به صورت مستقیم در حال پخش است مانند همیشه.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: رئیس جمهور در اظهارات امروز گفت که سیاست دولت همان است و تنها مجری عوض شده، حال ما می‌دانیم که مجلس تنها به مجری رأی نداده و این موضوع وهنی برای مجلس نیست. /

کد خبر 236442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز