یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

مراسم آغاز بهره‌برداری از زبان گزارشگری تجاری توسعه پذیر در بازار سرمایه، عصر شنبه با حضور مسئولان ارشد بازار سرمایه ایران و مهمانانی از سایر کشورها برگزار شد.

به گزارش همشهری، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با بهره‌برداری از زبان گزارشگری تجاری توسعه پذیر(XBRL)، انقلاب بنیادی در شفافیت صنعت مالی ایران ایجاد می‌شود. علی صالح آبادی در مراسم آغاز بهره‌برداری از زبان گزارشگری تجاری توسعه‌پذیر گفت: دیگر در فضاهای گذشته نمی‌توانستیم به روند رو به رشد خود در این بازار ادامه دهیم.

زبان گزارشگری تجاری یک تکنولوژی استاندارد است تا بتوان اطلاعات را به‌صورت شفاف با یکدیگر مبادله و مقایسه کرد. سخنگوی سازمان بورس ادامه داد: برای آنکه این زبان بین‌المللی به‌صورت کامل در کشور پیاده‌سازی‌ شود نیاز به آموزش، فرهنگسازی‌ و اطلاع‌رسانی است که امیدواریم در آینده زبان گزارشگری تجاری در سطح صنعت بانکداری، بیمه، خدماتی و... پیاده‌سازی‌ شود. او گفت: با راه‌اندازی زبان گزارشگری تجاری توسعه پذیر سطح تحلیل، کارایی و عمق بازار سرمایه ایران افزایش خواهد یافت و اطلاعات به سرعت اثر خود را روی قیمت‌ها خواهد گذاشت علاوه بر اینکه مبادله اطلاعات ارتقا و زمینه برای بین‌المللی شدن بازار سرمایه فراهم خواهد شد.

6 مزیت زبان گزارشگری تجاری برای شرکت‌ها

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از دید شرکت‌ها با به‌کارگیری زبان گزارشگری تجاری، هزینه تهیه اطلاعات کاهش و تلفیق اطلاعات مالی با سرعت و دقت زیادی انجام خواهد شد به‌طوری که شرکت‌ها به جای تمرکز روی جمع‌آوری، تکمیل و آماده‌سازی‌ اطلاعات، تمرکز خود را روی پیش‌بینی، تصمیم‌گیری سریع و اثربخش معطوف خواهند کرد. او به موقع بودن اطلاعات برای تصمیم‌گیری، افزایش تعامل با سرمایه‌گذاران، تسهیل در تبادل اطلاعات شرکت‌ها با سازمان بورس و تبادل اطلاعات در بستر استاندارد و یکپارچه را از دیگر مزایای به‌کارگیری زبان گزارشگری تجاری برای شرکت‌ها اعلام کرد.

70درصد دفعات معاملات بورس در اختیار معاملات برخط

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در حال حاضر 70درصد دفعات معاملات بورس در اختیار معاملات بر خط (آنلاین) است که امیدواریم زبان گزارشگری تجاری توسعه پذیر بتواند در بخش اطلاعات، نقش معاملات بر خط را در بازار سرمایه ایفا کند.

کد خبر 237485
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز