دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

اتمام فصل تولید برخی میوه‌ها، افزایش تقاضای میوه پس از بازگشت حجاج و سودجویی برخی عرضه‌کنندگان موجب افزایش شدید قیمت میوه در مراکز عمده عرضه و سطح شهر تهران شده است.

این افزایش قیمت در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این مسئولان بخش کشاورزی از افزایش تولید و کیفیت انواع میوه‌های فصل در سال‌جاری خبر داده و اکنون فراوانی میوه با کیفیت مناسب اما قیمت‌های گزاف حتی در مراکز عرضه مستقیم میوه و تره بار را شاهد هستیم.

نرخ هر کیلو نارنگی در سطح شهر به 4تا 5هزار، انار و کیوی 5هزار، لیموترش 3هزار و گلابی به 7هزار تومان افزایش یافته است. همچنین قیمت هر کیلوگرم خرمالو به 5هزار، لیمو ترش به 6هزار، سیب به 5هزار و خیار به 3تا4هزار تومان رسیده است. یکی از عرضه‌کنندگان میوه و تره بار به ایسنا گفت:

افزایش قیمت‌های اخیر ناشی از رشد تقاضا پس از بازگشت حجاج و گرانی میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار بوده است به‌نحوی که اکنون قیمت خرید نارنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار 2هزار، 500تا 3هزار، انار 3هزارو 200، کیوی 3هزار، لیموترش 2هزار، گلابی 5هزار، خرمالو 3هزارو 700، سیب 4هزار و خیار 3هزارو 500تومان است. همچنین میوه‌فروشان سودی بین 30تا 65درصد را برای خود درنظر می‌گیرند. مسئولیت کنترل قیمت میوه برعهده وزارت جهادکشاورزی است.

کد خبر 237652
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز