سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: گالرى بوم عصر جمعه ۱۷ آبان مجموعه اى منحصر به فرد از نقاشى هاى استاد «پرویز کلانترى» را به تماشا مى‌گذارد و در این نمایشگاه در پاویونى ویژه، تازه ترین آثار این استاد نقاش ارائه مى‌شود که تفاوتى بسیار با سبک شناخته شده او دارد.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، «شبانه ها» عنوان این نمایشگاه است که در دو بخش آثار کلانترى را مرور مى‌کند، در صحن عمومى گالرى بوم مهمترین دوره هاى نقاشى این هنرمند پیشکسوت مرور مى‌شود که شامل فضاهاى نوستالژیک معمارى هاى کویرى، اتمسفرهاى آرامش بخش روستاهاى از دست رفته ایرانى و حتى نقاشى هایى از عشایر است که در آنها کوچ در مقام یک افسانه دور، گرامى داشته مى‌شود.

اما در بخش ویژه این نمایشگاه در اتاقى که خود کلانترى آن را "اتاق آبى" مى‌نامد، مجموعه اى بسیار متفاوت شامل هفت تابلو به روى دیوار مى‌رود که گویا از اعتراض و فریاد هنرمند حکایت مى‌کند.

این هنرمند مى‌گوید این آثار را در بى مهرى هایى که در همین مهر ماه دیده خلق کرده و بازگویى این واقعیت است که از ماست که بر ماست.

وی تاکید مى‌کند این آثار از درون اندوهگین او درباره برخى مناسبات ناصحیح در جامعه هنرى برآمده و بر بوم نشسته و امیدوار است با شنیدن صداى او از طریق نقاشى هایش احترام ها و رعایت اخلاق گمشده به متن زندگى مان بازگردد.

شبانه های پرویز کلانتری در گالری بوم واقع در خیابان ولیعصر، بالا‌تر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک ۱۱ دایر می‌باشد و علاقمندان می‌توانند همه روزه به غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

کد خبر 237700
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز