همشهری آنلاین: دوچهره صاحب نام فلسفه به همراه کامران فانی کتاب تاریخ فلسفه امیل بریه با ترجمه دکتر اسماعیل سعادت را در ساعت 17 روز 22 خرداد در شهر کتاب مرکزی مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش همشهری آنلاین دکتر رضا داوری که به تازگی کتابی از وی از سوی انتشارات هرمس به بازار کتاب عرضه شده است ، به همراه دکترکریم مجتهدی دیگر چهره نام آشنای فلسفه با حضور دکتر اسماعیل سعادت وکامران فانی به نقد ورازیابی کتاب امیل بریه می پردازند که به تازگی از سوی انتشارات هرمس به بازار کتاب عرضه شده است.

تاریخ فلسفه امیل بریه فیلسوف و مورخ فرانسوی را یکی از جامع ‌ترین و عمیق‌ ترین کتاب هایی می دانند که تاکنون درباره تاریخ فلسفه منتشر شده است.  بخشی از این کتاب چند جلدی پیش از این و برای نخستین بار در سال 1337 شمسی، با برگردان فارسی مرحوم یحیی مهدوی منتشر شد با عنوان «تاریخ فلسفه قرون وسطی و دوره تجدد» منتشر شد و سپس در سال 1353  علیمراد داوودی بخش های اول و دوم آن را ترجمه  و با عنوان های «دوره یونانی و دوره انتشار فرهنگ یونانی» و «دوره رومی» به بازار کتاب عرضه کرد .

 در جلد کنونی «تاریخ فلسفه»  که بخش چهارم این اثر هفت جلدی است  فلسفه در قرن هفدهم مورد بررسی قرار گرفته و آرا و آثار  فیلسوفانی چون فرانسیس بیکن، دکارت، پاسکال، اسپینوزا، مالبرانش، لایب‌ نیتس و جان لاک تجزیه و تحلیل و روایت شده است.

نشست‌های شهر کتاب درخیابان حافظ ،نبش خیابان زرتشت،‌ساختمان مرکزی شهر کتاب برگزار می شود.

کد خبر 23812

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز