به گزارش ایسنا، احسان شریفی - مدیرعامل شرکت شهربان و حریمبان با تاکید بر این که موضوع پارکبان یکی از نقاط اصلی تماس شهروندان با شهرداری تهران است، تصریح کرد: همه ما علاقمند به حل مسایل پارک حاشیهای در خیابانهای شهر هستیم، تا هم رفت و آمد تسهیل شود و هم امکان پارک خودور شهروندان برای توقفهای کوتاه مدت در حاشیه خیابانها بیشتر شود.
مدیرعامل شرکت شهربان و حریمبان با تاکید بر اینکه نگاه به این موضوع در شهرداری تهران و مجموعه شهربان و حریمبان در حال تغییر است؛ گفت: موضوع پارکبان به عنوان یک پروژه درآمدزا برای شهرداری تهران نیست و هدف ما ساماندهی پارک حاشیهای خودروهاست؛ که بر همین اساس شیوه پرداختها به پارکبان تغییر میکند و از ابزار الکترونیکی استفاده میکنیم و مبنا را هم کارتهای ویژه مترو و اتوبوس قرار دادهایم.
شریفی در ادامه گفت: شهروندان در طرح جدید می توانند از طریق کارتهای هوشمند حمل و نقل عمومی و هم از طریق تلفن همراه هزینه پارکبان را تا 12 ساعت پس از پارک خودرو پرداخت کنند.
او افزود: مطالعهها و بررسیهای مورد نیاز این طرح انجام شده است و به زودی در چند خیابان شهر به صورت نمونه اجرای آن شروع میشود.
مدیرعامل شهربان و حریمبان خاطرنشان کرد: نیازها و سرفصلهای آموزشی ویژهای برای پارکبانها در حال طراحی و تدوین است که پس از ابلاغ این سرفصلها کلیه عوامل پارکبان موظفند که این آموزشها را پشت سر گذاشته باشند و نیروهای جدید نیز باید گواهینامه گذراندن این دورهها را داشته باشند.
او افزود: از این پس پیمانکاران نیز رتبهبندی میشوند و به هر پیمانکار با توجه به توانمندیها و صلاحیتهایش کار واگذار خواهد شد.
پیمانکاران پارکبان در این نشست به مشکلات ، دغدغهها و مسایلی که در موضوع پارکبان دارند اشاره کردند؛ ضعف اعمال قانون بر خودروهای متخلف، ممانعت برخی مغازهدارها از فعالیتهای پارکبان و تعریف نشده بودن شغل پارکبان از جمله مهمترین مشکلاتی بود که پیمانکاران در این نشست اعلام کردند و بنا شد شرکت شهربان و حریمبان و معاونت اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای حل آنها اقدامات و هماهنگیهای لازم را انجام دهند.