همشهری آنلاین: فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور ضمن تشریح اقدامات پلیس فرودگاه در ایام عملیات حج تمتع ۱۴۳۴ هجری قمری گفت: هر یک از مسافران عربستان در موسم حج ۱۴۳۴ هجری قمری که اقدام به حمل موادمخدر کرده بودند، قبل از خروج از ایران دستگیر شدند اما با توجه به اینکه این مواد برای مصارف شخصی بود هیچ یک از آنان به زندان نرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سرهنگ حسن مهری در مراسم تقدیر ستاد مبارزه با موادمخدر از دستاندرکاران پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: در عملیات حج تمتع 1434 هجری قمری با ابلاغ طرح‌های انتظامی ویژه در فرودگاه‌های کشور و هماهنگی با فرماندهی انتظامی استان‌ها و روسای پلیس تخصصی اقدامات‌مان را چند روز پیش از آغاز پروازهای اعزام زائران به عربستان سعودی آغاز کردیم.

مهری با بیان اینکه در موسم حج سال 1434 هجری قمری برای سومین سال متوالی عملیات حج به گونه‌ای برگزار شد که حتی یک مورد دستگیری حجاج حامل موادمخدر در کشور عربستان نداشتیم، افزود: با اقداماتی که مأموران پلیس فرودگاه در ۱۷ ایستگاه پروازی انجام دادند برای سومین سال متوالی هیچ مورد دستگیری از حجاج کشورمان بخاطر حمل مواد مخدر در کشور عربستان نداشتیم.

به گفته فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از ۱۸ شهریور ماه تا ۲۸ مهر ماه یعنی حدفاصل آغاز و پایان عملیات بازگشت حجاج، ۶۴ هزار و ۷۴۸ تن از طریق ۱۷ ایستگاه پروازی به عربستان سعودی سفر کردند و سه شرکت ایران ایر، ماهان و یک هواپیمای سعودی مسئولیت انتقال حجاج را برعهده داشتند.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های پروازی خراسان، گرگان و تهران دارای بیشترین آمار دستگیری مسافران حامل موادمخدر بودند، گفت: عمده افرادی که حامل موادمخدر بودند آن را برای مصارف خودشان حمل کرده و تنها پس از کشف آن از سفر بازمانده و به زندان منتقل نشدند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور عمده موادمخدر مشکوفه از این افراد را از نوع سنتی اعلام کرد و گفت: اکثر افراد نیز سن بالایی داشتند.

کد خبر 239174
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز