گروه حوادث: نجات ۳ زن که ۳۰ سال در خانه زن و شوهر ۶۷ ساله‌ای در جنوب لندن اسیر بودند، جنجال زیادی در مطبوعات این کشور به همراه داشت.

پلیس انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد که این 3 زن هم‌اکنون آزاد شده و تحت مراقبت هستند. یکی از آنها که 30 ساله است، تقریبا همه عمر خود را در اسارت خانگی بوده و هنوز مشخص نیست که وی در همین خانه به دنیا آمده یا پس از تولد به آنجا منتقل شده است. پلیس شهر لندن همچنین اعلام کرد زوج 67ساله‌ای که مظنون به تحمیل کار اجباری و حبس خانگی این افراد بودند، دستگیر شده‌اند.

این دستگیری‌ها پس از آن رخ داد که یکی از 3زنی که در خانه وحشت زندانی بودند، با یک مؤسسه خیریه تماس گرفت و درخواست کمک کرد. او گفت که به همراه 2زن دیگر، برخلاف میل و خواسته خود در خانه حبس شده و اجازه رفتن به بیرون را ندارند و سال‌هاست که در آنجا زندانی هستند. پس از این تماس بود که مسئولان مؤسسه خیریه با پلیس تماس گرفتند و مأموران با حضور در خانه مورد نظر، زنان زندانی را نجات دادند.

بنا به اعلام پلیس، این زنان در تاریخ بیست‌وپنجم اکتبر از اسارت خانگی در محله «لَمبِت» لندن آزاد شدند. یکی از آنها 69ساله و اهل مالزی است. 2زن دیگر نیز ایرلندی و انگلیسی هستند و به‌ترتیب 57 و 30سال سن دارند.ظاهرا این زن 30ساله ایرلندی بوده که با تماس با مرکز خیریه، باعث آزادی خود و 2زن دیگر شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، این زنان در شرایط بسیار دشواری زندگی کرده‌اند و احتمالاً در معرض برده‌داری و بدرفتاری جسمی و روحی قرار گرفته‌اند. این زنان که هویت آنها برای عموم مردم فاش نشده، اکنون به جای امنی در انگلیس منتقل شده‌اند و از کارشناسان برای کنار آمدن با تجربه تلخی که پشت سر گذاشته‌اند، کمک می‌گیرند.پلیس انگلیس علت تأخیر در بازداشت 2مظنون حادثه را که هیچ کدام انگلیسی نیستند، گردآوری شواهد و اطمینان از اینکه 3زن اسیر شده بعد از آزادی، امنیت خواهند داشت، عنوان کرده است.

کد خبر 239664
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز