همشهری آنلاین: با وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر در استان دیاله عراق، استان کرمانشاه برای دومین بار در روز جمعه لرزید و ۲۲ تیم عملیاتی هلال احمر در غرب استان کرمانشاه آماده باش هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شدت زلزله در عراق که در عمق 10 کیلومتری زمین به وقوع پیوست در شهر کرمانشاه احساس شد تا مردم کرمانشاه شب را در خیابان‌ها بگذرانند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار کرد: تا دقایقی دیگر برای آمادگی بیشتر و بررسی وقوع زلزله با دعوت از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در استانداری کرمانشاه جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل می‌شود.

وی افزود: صبح جمعه زلزله‌ای در استان دیاله عراق و حد فاصل بین شهرهای خانقین و اردبیل به بزرگی 5.4 ریشتر در عمق 8 کیلومتری به وقوع پیوست که شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه شدت این زلزله را احساس کردند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به وقوع پس لرزه‌های فراوان این زمین لرزه افزود: در ساعت 10:01 شب زلزله دیگری با بزرگی 5.6 ریشتر در همان نقطه و در عمق 10 کیلومتری زمین پیوست که شدت آن در سراسر استان به ویژه شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب احساس شد.

نجفی تصریح کرد: متعاقب زلزله صبح به یگان‌های امدادی و فرمانداران مرزی آماده باش داده شد و فوریت‌های پزشکی، هلال‌احمر، آتش‌نشانی و کلیه بیمارستان‌ها در حالت آماده باش هستند.

وی در مورد خسارات این زلزله‌ها گفت: خوشبختانه مشکل خاصی از نظر تلفات تا این لحظه مخابره نشده است و درخواست داریم ساکنان بافت‌های فرسوده در مناطق شهری و روستایی با آمادگی بیشتر شب را به صبح برسانند.

آماده باش 22 تیم عملیاتی هلال احمر در غرب استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر 22 تیم عملیاتی هلال احمر استان کرمانشاه در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، ثلاث باباجانی و دالاهو در آماده باش کامل به سر می‌برند.

عادل شفیعی افزود: از صبح با وقوع زمین لرزه تیم‌های عملیاتی در آماده باش قرار دارند و 12 تیم ارزیاب هلال احمر کرمانشاه به روستاهای شهرستان‌های گیلانغرب و قصرشیرین اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به همراهی و آمادگی هلال احمر در صورت وقوع هرگونه حادثه گفت: در زمان وقوع حوادث حفظ خونسردی و آرامش, به ویژه از سوی بزرگترها در تصمیم‌های صحیح نقش اصلی را ایفا می‌کند.

کد خبر 239728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز