همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال اروگوئه در تک‌‌دیدار باقیمانده پلی‌آف مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ موفق شد بلیت صعود به دور نهایی این مسابقات در برزیل را کسب کند. اروگوئه تا کنون دو بار قهرمان جهان شده است.

football

شامگاه چهارشنبه (۲9 آبان) ملی‌پوشان اروگوئه توانستند آخرین بلیت باقیمانده برای حضور در دور نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در برزیل را از آن خود کنند.

اروگوئه که در دیدار رفت پلی‌آف در خانه اردن، حریف خود را با نتیجه ۵ بر 0 در هم کوبیده بود، در دیدار برگشت در زمین خودی تنها به تساوی بدون گل دست یافت، اما با توجه به پیروزی قاطع در دیدار رفت توانست به جمع حاضران در دور نهایی جام جهانی بپیوندد.

ملی‌پوشان اروگوئه در دیدار برگشت مقابل اردن که در حضور ۵۵ هزار تماشاگر خودی برگزار شد، تیم برتر میدان بودند، اما علیرغم فرصت‌های متعدد نتوانستد به گل دست یابند.

به گزارش دویچه‌وله، تیم اروگوئه که یکی از تیم‌های مطرح آمریکای جنوبی محسوب می‌شود، تا کنون دو بار به قهرمانی فوتبال جهان دست یافته است، یک بار در سال ۱۹۳۰ در خاک اروگوئه و بار دوم در سال ۱۹۵۰ در زمین برزیل.

ناگفته نماند که پیش از به صدا درآمدن سوت دیدار چهارشنبه شب میان اروگوئه و اردن، از آلسیدس ادگاردو، ملی‌پوش ۸۶ ساله پیشین اروگوئه تقدیر شد.

او در ۱۶ ژوئیه ۱۹۵۰ در دیدار فینال جام جهانی در ورزشگاه عظیم مارکانا گل پیروزی تیمش مقابل برزیل، میزبان بازی‌ها را به ثمر رسانده بود.

مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل از ۱۲ ژوئن تا ۱۳ ژوئیه سال آینده میلادی برگزار خواهد شد. ۳۲ شرکت‌کننده در دور نهایی این مسابقات از این قرارند:

از اروپا (۱۳ تیم): آلمان، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، بلژیک، بوسنی‌هرزگوین، پرتغال، روسیه، سوئیس، فرانسه، کرواسی، هلند و یونان.

از آمریکای جنوبی (۶ تیم): آرژانتین، اروگوئه، اکوادور، برزیل، شیلی و کلمبیا.

از آفریقا (۵ تیم): الجزایر، ساحل عاج، غنا، کامرون و نیجریه.

از آمریکای شمالی و مرکزی (۴ تیم): ایالات متحده آمریکا، کاستاریکا، مکزیک و هندوراس.

از آسیا (۴ تیم): استرالیا، ایران، ژاپن و کره جنوبی.

 

کد خبر 239769
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز