گروه اقتصادی - علی ابراهیمی: سازمان استاندارد آسانسورهای ۴منطقه مسکن مهر تهران را غیراستاندارد اعلام کرد و از متقاضیان خواست از تحویل این واحدها و استفاده از آسانسور آنها خودداری کنند.

مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره به نتایج بررسی موردی 150 آسانسور پروژه‌های مسکن مهر در 4منطقه پرند، پردیس، ورامین و پاکدشت افزود: از این تعداد آسانسور بررسی شده در پروژه‌های مذکور حتی یک مورد نیز دارای استاندارد نبوده است. مسلم بیات افزود: این موضوع در نشست شورای برنامه‌ریزی استان به اطلاع استاندار تهران رسیده و بنابر ابلاغ وی به فرمانداران مقرر شده تا متقاضیان مسکن مهر از تحویل گرفتن واحدهای مسکونی تا زمان رفع ایرادات خودداری کرده و آسانسور واحدهای تحویل شده نیز پلمب شود. به‌نظر می‌رسد با توجه به اعلام سازمان استاندارد، مالکینی که واحدهای خود را تحویل گرفته‌اند برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از بروز حادثه، باید در استفاده از آسانسورها احتیاط کنند.

مدیرعامل شهر جدید پردیس در واکنش به این خبر به خبرنگار ما گفت: واحدهای مسکن مهر پردیس که تا‌کنون به متقاضیان تحویل شده دارای مجوز استاندارد آسانسورها بوده و ریز مجوزهای ارائه شده موجود است. مهدی هدایت افزود: هیچ واحد مسکن مهر که فاقد مجوزها و استانداردهای لازم باشد را از پیمانکاران تحویل نگرفته و نخواهیم گرفت و برای انجام این کار ارائه تأییدیه استاندارد ضروری است.

لزوم سپردن ضمانت

مدیرکل استاندارد تهران علت عرضه کالاهای غیراستاندارد به بازار و مشکلات ناشی از آن برای مصرف‌کنندگان را ناشی از صدور اجازه ورود، بسته‌بندی و عرضه محصولات به اشخاص مختلف در حوزه صنعت، معدن و تجارت دانست و افزود: باید شرایطی فراهم شود که وارد‌کنندگان و توزیع‌کنندگان کالاهای مختلف با سپردن تضمین‌های مختلف نسبت به این کار اقدام کنند تا قابل پیگیری باشد.

کد خبر 240144
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز