یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۱
۰ نفر

گروه شهری: اعضای شورای اسلامی‌شهرتهران همچنان منتظرصدورحکم محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران ازسوی وزارت کشور هستند و بلاتکلیفی در مدیریت شهری را به نفع هیچکس ندانسته و معتقدند از این بابت شهر و شهروندان متحمل خسارات زیادی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار همشهری خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی‌شهر تهران در پایان دوازدهمین جلسه شورای شهر که به دوصورت علنی و غیرعلنی تشکیل شده بود با حضور در جمع خبرنگاران با اظهارتعجب از بلاتکلیف ماندن وضعیت صدور حکم قالیباف ازسوی وزارت کشور گفت: ما اعضای شورای شهر بر حسب وظیفه مجدانه و پیگیرانه حساسیت موضوع را از کانال‌های مختلف به وزیرمحترم کشور اعلام کرده ایم ولی گویا نیاز به برگزاری نشستی میان اعضای شورا با مسئولان وزارت کشور در باره صدور حکم شهردار باشد.[بیشتر در همین ارتباط]

دانشجو در بخش دیگری ازاظهارات خود مصوبات جلسه غیرعلنی شورای شهر را عبارت از طرح لایحه وصول بهای خدمات پسماندهای عادی شهری ازسوی شهرداری دانست که یک فوریت آن تصویب و برای بررسی بیشتر به کمیسیونهای سه گانه شورا ارائه شد که در صورت تصویب نهایی بهای خدمات مدیریت پسماندها از شهروندان دریافت می‌شود.

وی تصویب یک فوریت لایحه تعیین نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی بخش خصوصی را از دیگر دستورات جلسه غیرعلنی دیروز شورا بیان و تصریح کرد: پیشنهاد اتوبوسرانی درموردنرخ کرایه اتوبوس‌های خصوصی طی سال جاری تا 12کیلومتر100 تومان واز12 کیلومتربه بالا125 تومان است که پس ازبررسی درکمیسیون عمران، درصحن علنی به منظورتعیین تکلیف نهایی مطرح خواهد شد.

بخش دوم جلسه شورای شهرتهران به صورت علنی و به منظور ارائه گزارش از عملکرد 18 ماهه سازمان نوسازی شهرتهران با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، حسین پورزرندی معاون مالی اداری شهرداری تهران و علیرضا عندلیب مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران برگزارشد.

قالیباف طی سخنان کوتاهی خطاب به اعضای شورای شهر تهران بزرگترین دغدغه دوران مدیریتی خود را نوسازی بافت‌های فرسوده‌ای دانست. وی خواستارهماهنگی مجلس شورای اسلامی، دولت، امکانات بانک‌ها و همراهی مردم به منظور تامین مسکن استاندارد برای شهروندان ساکن دربافت‌های فرسوده و ناامن شد.

وی ضمن دفاع ازعملکرد18 ماه گذشته سازمان نوسازی گفت: تا پیش ازاین نه ضوابط وقوانین نه تعریف مشخصی ازبافت فرسوده نه لکه‌گذاری به منظورشناسایی نقاط فرسوده ونه هیچ اقدام دیگری دراین باره صورت نگرفته بود.

قالیباف با اشاره به اینکه شهرداری تهران درنوسازی بافت‌های فرسوده هیچ منفعتی را دنبال نمی‌کند و تنها به دنبال آن است تا با استفاده از ابزارها و تسهیلات در اختیار به مردم در تامین مسکن استاندارد کمک کند، افزود: وجود بافت‌های فرسوده درنقاط محروم این شهرزلزله خیزبه غیر از ناامنی جانی و مالی تبدیل به مراکزی آسیب خیزبه لحاظ اجتماعی و فرهنگی برای ساکنین آن شده است.

علیرضا عندلیب مدیرعامل سازمان نوسازی شهرتهران نیز در بخشی از سخنان خود مبنا و رویکرد اصلی نوسازی بافت‌های فرسوده را تحویل خانه‌ای نومبتنی براستاندارد‌های ساخت و ساز به جای خانه‌های فرسوده آنها اعلام و این سیاست را راهگشای مردمی دانست که با فروش ملکشان توان خرید مسکن درجای دیگرندارند.

وی درادامه توضیحات تشریحی خود ازفرآیند تملک وسیاست‌ها ی سازمان در این باره، راهکارهای حل مسایل پیش رو، ضرورت‌های طرح ویژه نوسازی، اقدامات صورت گرفته در این باره و... ازاصلاح طرح قبلی در ناحیه امام علی(ع) به مساحت تقریبی 136 هکتاربه عنوان نخستین سند مصوب نوسازی درکمیسیون ماده 5 وتکمیل طرح منظرشهری برای یک هزارهکتارتا پایان سال 86 خبرداد.

وی علاوه براین از تهیه گزینه‌های اولیه طرح نوسازی نواب جدید (مرحله3و4) و تهیه طرح‌های اولیه بهسازی نواب قدیم (مرحله1و2 ) و ساخت 30 هزار واحد مسکونی در سال آینده سخن گفت.

کد خبر 24040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز