همشهری آنلاین: آیت الله جوادی آملی در درس اخلاق این هفته خود گفت: حقیقت قرآن را درک کردن، باور کردن، مشاهده کردن، با خدا مخاطب بودن و خطاب خدا را شنیدن، اینها پیام امام سجاد(ع) به ماست.

به گزارش خبرنگزاری مهر، آیت الله جوادی آملی در جلسه درس اخلاق هفتگی خود که این هفته مقارن با شهادت حضرت زین العابدین (ع) برگزار شد به تشریح ابعادی از شخصیت والای این حضرت پرداختند و فرمودند: امام سجاد (ع) می فرمایند: اگر همه مردم روی زمین از بین بروند و کسی در روی زمین نماند و من تنها باشم، در صورتی که قرآن با من باشد من احساس تنهایی نخواهم کرد.

ایشان افزودند: سرّ این گفته امام سجاد (ع) این است که ایشان باور کردند و به این مقام رسیدند که خدا، متکلِّم این کلام است.

ایشان به دعای امام سجاد(ع) در ماه مبارک رمضان اشاره کردند و اذعان داشتند: امام سجاد(ع) در یکی از دعاهایی که مربوط به ماه مبارک رمضان است عرض می‌کند؛ خدایا! ما می‌خواهیم درباره قرآن کاری کنیم که از کوه برنمی‌آید؛ یعنی قرآن را خوب بخوانیم، خوب بفهمیم، کاری که از انسان ساخته است و از کوه ساخته نیست.

ایشان تاکید کردند:حقیقت قرآن را درک کردن، باور کردن، مشاهده کردن، با خدا مخاطب بودن و خطاب خدا را شنیدن، اینها پیام امام سجاد (ع)به ماست.

آیت الله جوادی آملی اظهار داشتند: اگر ما چنین تربیتی از وجود مبارک امام سجاد (ع) به یاد داشته باشیم آنگاه معلوم می‌شود که ایشان حامل قرآن و عِدل قرآن است، آن‌گاه صحیفه سجادیه آن حضرت را هم در سایه این معارف قرآنی بهتر می توان درک کرد و فهمید.

ایشان افزودند: این دعاهای نورانی حضرت که در صحیفه سجادیه می باشد همانند آیات قرآن کریم، جزء جوامع‌الکلام است که برای احیای زندگی مردم بسیار مثمر ثمر بوده و تمدّن‌سازی را به ما یاد می‌دهد.

کد خبر 240823
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز