گروه اجتماعی: نخستین کاروان‌های زیارتی عمره مفرده اول دی‌ به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

 

در مرحله نخست اعزام‌های عمره‌گزاران ایرانی که از ابتدای دی‌ماه آغاز می‌شود و تا ۷فروردین‌ماه۹۳ ادامه خواهد داشت، تعداد ۳۳۳هزارو۶۰۵ نفر در فاصله زمانی اول دی‌ماه۹۲ تا ۲۳اسفند و ۵۸هزارو۷۲۷ نفر در بازه زمانی ۲۴اسفند۹۲ تا ۷فروردین۹۳ به عربستان اعزام می‌شوند.

بر همین اساس، برنامه‌های معاونت حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت برای زائران از 27آذرماه آغاز می‌شود. معاون این معاونت هم در این‌باره خبر داده است که بیش از ۸۰۰ هزار زائر در قالب ۶ هزار کاروان در عملیات عمره مفرده ۹3-۹2 به سرزمین امن الهی اعزام می‌شوند. ناصر خدر‌نژاد با بیان اینکه امسال۷۵ هتل در مکه و مدینه برای اسکان زائران ایرانی تدارک دیده شده است، ادامه داد:

بیشتر هتل‌ها در مدینه منوره مستقر شده است، اما هتل‌های مکه از لحاظ امکانات و اسکان بیشتر تعداد زائر کیفیت بهتری دارد. چنان که از گفته‌های خدرنژاد می‌توان دریافت، تعداد هتل‌ها در مدینه بیشتر از تعداد هتل‌های اسکان ایرانیان در مکه است. علت آن است که در مدینه منوره ساخت هتل‌های بلندمرتبه اتفاق نمی‌افتد و هتلداران اجازه ساخت هتل بیش از ۱۰ تا ۱۲ طبقه را ندارند، از این‌رو تعداد کمتری زائر در این هتل‌ها اسکان می‌یابند.

معاونت حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت، رویکرد امسال سازمان حج و زیارت را کاهش قیمت‌ها و افزایش کیفیت هتل‌ها اعلام کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده هتل‌هایی که سال گذشته دچار مشکلاتی بودند از فهرست مراکز اسکان حذف شده و هتل‌های با کیفیت بهتری آماده اسکان زائران هستند.

کد خبر 240829
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز