همشهری آنلاین: ابوالقاسم حسینجانی در دوازدهمین نشست تخصصی ادبیات جهانی انسان در نهج البلاغه و قرآن، روز چهارشنبه ۱۳ آذر ماه به "بررسی نقش آفرینی دانایان در جامعه" می‌پردازد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از حوزه هنری؛ در این نشست تخصصی ابوالقاسم حسینجانی پژوهشگر نهج البلاغه و قرآن مباحثی چون بررسی ویژگی های جامعه دانایی، تعریف قرآن و نهج البلاغه از دانایان و دانشمند ان و وظایف آنان نسبت به سایر اقشار جامعه، تفاوت میان دانایی و دانش و آیا دانایی به معنای تکنیک و فن آوری است یا به معنای مهارت های زندگی، عالمان چگونه می‌توانند در برابر ظلم و بی عدالتی بی تفاوت باشند و ... را بررسی خواهند کرد.

به گفته ابوالقاسم حسینجانی پژوهشگر نهج البلاغه و قرآن، عالمان و دانشمندان از منظر قرآن کریم کسانی هستند که ارتباطشان با خداوند تنگاتنگ است و می‌توانند در برابر ظلم، تنگناها و بی عدالتی ها موضع گیری صحیحی داشته باشند و به گفته پیامبر اکرم (ص) عالمان بی عمل همانند گوهرهایی هستند که بر گردن خوکان قرار دارند.

علاقه مندان می‌توانند برای حضور در این نشست تخصصی از ساعت 16 روز یاد شده به سالن سلمان هراتی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه - نرسیده به پل حافظ - حوزه هنری مراجعه کنند.

کد خبر 240910
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز