گروه حوادث: حجره مرد آشنا، محل خوبی برای مخفی‌کردن فرش‌های مسروقه نبود.

صاحب حجره وقتی فهمید که مردان مرموز قصد دارند با اجاره حجره‌اش، محموله میلیونی فرش‌های ماشینی را در آنجا مخفی کنند به آنها شک کرد و با پلیس تماس گرفت.ماجرای سرقت محموله 250میلیون تومانی فرش، 29مهرماه رخ داد. حدود ساعت 4صبح، کامیونی که بار فرش حمل می‌کرد در جاده حسن‌آباد، به سمت تهران در حرکت بود که راننده تصمیم گرفت برای دقایقی کنار جاده توقف کند.

او داخل ماشین در حال استراحت بود که ناگهان شیشه‌های کامیون شکست و چند نفر با چاقو و قمه وارد اتاقک راننده شدند. مرد راننده وحشت کرده بود و توانایی مقاومت در برابر آنها را نداشت. مردان ناشناس بی‌آنکه چیزی بگویند او را به باد کتک گرفتند، سپس با تهدید چاقو دست و پایش را بستند و وی را به داخل صندوق ماکسیمایی که سوارش بودند، انداختند.

همزمان یکی پشت فرمان کامیون نشست و هر دو خودرو شروع به حرکت کردند. بعد از طی مسافتی، درحالی‌که هنوز هوا تاریک بود، خودروی ماکسیما کنار جاده توقف کرد و 2نفر از دزدان از آن پیاده شدند. آنها راننده کامیون را دست‌وپا بسته، از داخل صندوق عقب بیرون کشیدند و در بیابان رها کردند. با فرار دزدان، راننده کامیون که مجروح شده بود هر طور بود دست‌وپایش را باز کرد و با کمک راننده‌های عبوری، خودش را به تهران رساند تا از دزدان شکایت کند.با شکایت این مرد در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران، تیمی از کارآگاهان وارد عمل شدند و تحقیقات برای دستگیری دزدان ماکسیما‌سوار شروع شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد که کامیون حامل محموله فرش به ارزش 250میلیون تومان بوده و این احتمال وجود داشت که دزدان از قبل راننده را شناسایی و او را تعقیب کرده بودند تا زمان مناسب برای سرقت برسد. در ادامه، مشخصات کامیون در اختیار تیم‌های گشت پلیس قرار گرفت تا اینکه یک هفته بعد اتفاق دیگری افتاد.

هشتم آبان‌ماه بود که یکی از کسبه میدان میوه‌وتره بار مرکزی تهران با پلیس تماس گرفت و گفت که چند مرد مرموز قصد دارند برای نگهداری یک کامیون فرش، حجره‌اش را کرایه کنند. این مرد می‌گفت که آنها برادرش را می‌شناسند و او را واسطه کرده‌اند که حجره را کرایه کنند اما رفتارشان مشکوک است و به‌نظر می‌رسد قصد دارند که فرش‌ها را مخفی کنند.پس از این تماس، ماموران راهی میدان میوه‌وتره بار شدند اما مردان مرموز با دیدن خودروی پلیس، کامیون فرش را همانجا رها کردند و متواری شدند.

در همان بررسی‌های اولیه معلوم شد که کامیون موردنظر، همان کامیونی است که چند روز قبل‌ توسط دزدان ماکسیماسوار سرقت شده بود.با کشف محموله مسروقه، تحقیقات برای دستگیری دزدان ادامه یافت. برادر صاحب حجره 2نفر از آنها به نام‌های سعید و محمد را می‌شناخت و به این ترتیب مخفیگاه این دو سارق در منطقه پاسگاه نعمت‌آباد شناسایی شد.

با دستگیری آنها، سومین عضو باند نیز به دام پلیس افتاد و تمامی آنها از سوی راننده کامیون شناسایی شدند. متهمان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند در بازجویی، علاوه بر سرقت محموله فرش، به سرقت چند محموله دیگر ازجمله میلگرد و تیرآهن نیز اعتراف کردند و با شناسایی تعدادی از شاکیان، راهی بازداشتگاه شدند. سرهنگ حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران می‌گوید: تحقیقات برای شناسایی دیگر جرائم احتمالی این باند ادامه دارد.

کد خبر 241733
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز