گروه اجتماعی : معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد می‌گوید: یکی از رویکردهای وزارت ارشاد تقدیم لایحه تاسیس نظام صنفی رسانه‌ای است تا اعضای این صنف نیز همانند ۹نظام دیگر(پزشکی، مهندسی و...) با تکیه بر قانون مصوب مجلس پروانه کار کسب کرده و فعالیت کنند.

 

این سخنان در حالی است که مهم‌ترین پرسش درباره صدور کارت‌های حرفه‌ای خبرنگاری این است که آیا دولت مرجع مناسبی برای انجام این کار است؟ سال‌هاست که دولت از طریق وزارت ارشاد اسلامی تلاش کرده تا تنها مرجع صدور کارت برای خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باشد.

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد ازجمله کسانی است که معتقد است دولت نباید این مسئولیت را بر عهده داشته باشد بلکه مرجع تشخیص و صدور پروانه حرفه‌ای خبرنگاران می‌بایست یک سازمان صنفی باشد. انتظامی در یادداشتی با تأکید بر اینکه درصورت تشکیل نظام صنفی رسانه‌ای، کارت‌های خبرنگاری اعتبار بیشتری پیدا می‌کنند نوشت:یک هیأت متشکل از استاد ارتباطات، دو نماینده از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی روزنامه‌نگاری و تشکل‌های مدیریتی مطبوعات، نماینده انجمن خبرنگاران حوزه رسانه، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی گروهی خواهند بود که صلاحیت افراد را بررسی می‌کنند.

کد خبر 242598
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز