همشهری آنلاین: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرداری تهران تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، این تفاهمنامه ۵ ساله در پایان جلسه شورای راهبردی سلامت شهرداری تهران در ساختمان شورای شهر تهران، به امضای دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و  محمدباقر قالیباف شهردار تهران رسید و دارای ۱۵ ماده است.

متن کامل این تفاهمنامه به این شرح است:

در راستای تحقق آرمانهای والای حضرت امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر توجه ویژه همه دستگاه‌ها به تامین سلامت آحاد جامعه به نحوی که «مردم به جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند» و نیز دستیابی به اهداف چشم انداز ۱۴۰۴، برنامه پنجم توسعه و همچنین به منظور تحقق پوشش همگانی سلامت (Universal Health Coverage) این تفاهمنامه فیمابین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرداری تهران به شرح زیر منعقد می‌گردد:

1- همکاری در استقرار نظام خدمات جامع سلامت شهری با رویکرد عوامل تعیین کننده اجتماعی سلامت در کلانشهر تهران.

2- همکاری در توانمندسازی شهروندان در زمینه خودمراقبتی و همیاری متقابل برای ارتقای عادلانه سلامت در کلانشهر تهران.

3- همکاری در توسعه مشارکت‌های فردی، گروهی و جمعی شهروندان برای ارتقای عادلانه سلامت در کلانشهر تهران.

4- همکاری در ترویج سبک زندگی سالم در میان گروه‌های مختلف سنی و جنسی شهروندان برای ارتقای عادلانه سلامت در کلانشهر تهران.

5- همکاری در توسعه و تقویت هماهنگی‌های فرابخشی به منظور ارتقای عادلانه سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی شهروندان برای ارتقای عادلانه سلامت در کلانشهر تهران.

6- همکاری در توسعه خانه‌ها، مدارس، محل‌های کار، دانشگاه‌ها ومراکز تفریحی و فرهنگی هنری سالم در کلانشهر تهران.

7- همکاری در توسعه سیاستهای حامی سلامت برای ارتقای عادلانه سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی شهروندان تهرانی.

8- همکاری در ارتقای فرهنگ سلامت در کلانشهر تهران به منظور ارتقای عالدانه سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی شهروندان تهرانی.

9- همکاری در انتقال تجارب مثبت حاصل از اجرای این تفاهمنامه در سایر کلانشهر‌ها، شهرستان‌ها و شهرهای کشور.

10- به منظور پیگیری و حسن اجرای این تفاهمنامه، شورایی متشکل از نمایندگان تام الاختیار طرف‌ها و سایر ذینفعان، تحت عنوان شواری راهبردی سلامت شهر تهران با مسئولیت‌های زیر تشکیل می‌شود:

11- رئیس شورای راهبردی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می‌گردد. اعضای شورا به پیشنهاد رییس شورا و تایید طرف‌های تفاهمنامه و با حکم رییس شورا منصوب می‌شوند. 

12-اساسنامه، آیین نامه احرایی، ساختار، شرح وظایف و حدود اختیارات شورای راهبردی طی حداکثر ۳ ماه از تاریخ تشکیل شورا، توسط شورا تدوین و پس از تایید طرف‌های تفاهمنامه لازم الاجرا خواهد بود. 

13-در کلیه مراحل کار، تولیت وزارت بهداشت بر سلامت جامعه ملحوظ خواهد بود و شهرداری تهران صرفاً در تحقق آن به وزارت بهداشت کمک می‌نماید. 

14-دبیرخانه شورای راهبردی سلامت شهر در شهرداری تهران مستقر می‌گردد. تامین منابع و نحوه مشارکت هر کدام از طرفهای تفاهمنامه توسط شورای راهبردی تعیین و به تایید امضاء کنندگان تفاهمنامه خواهد رسید. 

15موضوع تفاهمنامه به صورت آزمایشی در یکی از مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران اجرا خواهد شد.

مدت اعتبار این تفاهمنامه به مدت ۵ سال است که در صورت موافقت طرفین، قابل تمدید خواهد بود.

کد خبر 243805
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز