همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: مقدمات راه اندازی کامل شبکه ملی بازار کار فراهم شده است و بزودی به شکل رسمی آغاز به فعالیت می‌کند.

خلیل صادقی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به راه اندازی شبکه ملی بازار کار، افزود: این شبکه از ابتدای سال جاری فعال شده است و با راه اندازی کامل آن این امکان فراهم می‌شود تا کارجویان و کارفرمایان بتوانند وارد این شبکه شده و با ثبت اطلاعات خود به یکدیگر متصل شوند.

وی ادامه داد: با راه اندازی کامل این شبکه کارجویان و کارفرمایان بنگاه‌های اقتصادی می توانند وارد سامانه مربوطه شوند و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی هدف از راه اندازی شبکه ملی بازار کار را دستیابی به آمار مستند، دقیق و به هنگام از وضعیت بکارگماری کارجویان و میزان اشتغال ایجاد شده، عنوان کرد و گفت: شبکه ملی بازار کار نظیر بانک اطلاعاتی عمل کرده و پایه بسیاری از سیاست گذاری ها در حوزه اقتصاد و اشتغال کشور خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در شبکه ملی بازار کار، گفت: این شبکه در حال حاضر با مشکلاتی روبرو است که با توجه به نوپا و جدید بودن آن، طبیعی به نظر می رسد. هرچه از فعالیت این شبکه می گذرد، مشکلات آن نیز در حال جمع آوری و اصلاح است، ضمن آنکه آخرین اصلاحات و تغییرات بر روی این شبکه نیز بتازگی صورت گرفته است.

این مقام مسوول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه تمام کاریابی های کشور به شبکه ملی بازار کار متصل هستند، گفت: وقتی کارجو به کاریابی مراجعه می‌کند اطلاعات وی در شبکه ملی بازار کار وارد می شود و امکان رصد کردن وضعیت وی مهیا خواهد شد. هر کارجو حدود 300 زمینه اطلاعاتی را باید در این شبکه تکمیل کند.

به گفته وی پس از آنکه اطلاعات کارجو در شبکه ملی بازار کار وارد شد، امکان رصد کردن وضعیت و پیگیری اشتغال وی فراهم می شود.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که ثبت نام از کارجویان در قالب سامانه های الکترونیکی نیاز به اخذ مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد، یادآور شد: براساس آنچه اخیرا به نقل از معاون استانداری تهران در رسانه ها منتشر شده است، استانداری به دنبال راه اندازی یک سامانه الکترونیکی به منظور ثبت نام از کارجویان استان است. تاکنون هیچ مجوزی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای این منظور اخذ نشده و این وزارتخانه مجوزی در این زمینه صادر نکرده است.

صادقی نیا همچنین از انجام مکاتبات لازم با استانداری تهران به منظور بررسی این موضوع خبر داد و گفت: معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون دو مرتبه با استانداری تهران در این زمینه مکاتبه کرده و از آنان خواسته شده است در صورتی که قصد دارند سامانه‌ای جهت ثبت نام از کارجویان استان تهران راه اندازی کنند، هماهنگی‌های لازم را با این وزارتخانه داشته باشند و نسبت به اخذ مجوزهای مربوطه اقدام کنند.

وی درباره چگونگی راه اندازی کاریابی‌های الکترونیکی نیز افزود: دستورالعمل راه اندازی کاریابی های الکترونیکی بتازگی ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که در هشت ماهه نخست سال جاری حدود یکصد هزار نفر از طریق موسسات کاریابی بکار گماشته شده اند، افزود: براساس آمار دریافتی از شبکه ملی بازار کار، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه حدود 100 هزار نفر از طریق موسسات کاریابی، در سراسر کشور استخدام شده اند. اطلاعات این افراد که در شبکه ملی بازار کار ثبت شده به طور کامل قابل رصد، پیگیری و استناد است.

وی افزود: اگرچه هنوز آمار بکارگیری موسسات کاریابی در هشت ماهه نخست سال جاری، مورد بررسی دقیق قرار نگرفته است، اما اطلاعات استخراج شده از شبکه ملی بازار کار حکایت از بکارگیری حدود یکصد هزار نفر در این مدت دارد.

کد خبر 244171
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز