گروه حوادث: سرما و یخبندانی که گفته می‌شود در ۲۰سال گذشته در آمریکا بی‌سابقه بوده است تا‌کنون جان ۱۳نفر را گرفته و باعث مرگ ۱۱نفر دیگر در تصادفات ناشی از یخ زدگی جاده شده است.

شدت سرما به حدی است که کارشناسان هشدار داده‌اند هر قسمت از بدن درصورتی‌که پوشیده نشود و در معرض مستقیم باد قرار بگیرد، در کمتر از 5دقیقه یخ خواهد زد. این سرمای بی‌سابقه تا‌کنون باعث مرگ 13نفر شده است، ازجمله یک زن مسن که وقتی از خانه‌اش در نیویورک خارج شد، جسد یخ زده او 100متر آنطرف‌تر از خانه پیدا شد.

همچنین 11نفر نیز بر اثر تصادفات ناشی از سرما و یخ زدگی کشته شده‌اند ازجمله مردی که هنگام عبور از خیابان بر اثر برخورد با یک جرثقیل که از کنترل راننده خارج شده بود، جان باخت. پس از بارش سنگین برف، موج سرما آمریکا را در برگرفته است و احتمال می‌رود رکورد سرما حتی در 25سال اخیر هم شکسته شود. پیش‌بینی می‌شود در برخی مناطق سرما به 54 درجه زیر صفر برسد.

همچنین در نیویورک سرمای شدید مشکلاتی ایجاد کرد. یکی از هواپیماهایی که روز یکشنبه در فرودگاه جی‌اف‌کی نیویورک فرود می‌آمد به‌علت لغزندگی باند فرودگاه دچار مشکل شد اما به کسی آسیب نرسید.همچنین بعد از ظهر یکشنبه به وقت محلی یک فروند هواپیمای خصوصی در فرودگاه آسپن در کلرادوی آمریکا سقوط کرد و آتش گرفت که در جریان این حادثه خلبان کشته شد و 2نفر از مسافران هواپیما نیز زخمی شدند. در مناطق مرکزی آمریکا نیز موج سرما نگرانی‌های زیادی به پا کرده است. مسئولان شهرهای مختلف با اشاره به اینکه رانندگی خطرناک و حتی ناممکن است به مردم توصیه کرده‌اند که در این شرایط از خودروی شخصی استفاده نکنند.

کد خبر 244917
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز