وزیرنیرو درباره افزایش نقدینگی در معاملات برق بورس انرژی گفت: برنامه این وزارتخانه این است که تا پایان سال یا حداکثر ابتدای سال آینده، نقدینگی مورد نیاز برای انجام معاملات برق با افزایش ۲‌برابری به ۲۰میلیارد تومان بالغ شود.

وی گفت: این مبلغ حداکثر تا ابتدای سال آینده برای افزایش حجم و ارزش معاملات تأمین می‌شود.حمید چیت‌چیان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه گفت:علاوه بر برنامه‌های گذشته در مورد فروش برق در بورس انرژی، یکی از بهترین گزینه‌ها تأمین برق مورد نیاز مصرف‌کنندگان عمده برق از بورس انرژی به جای خرید از شبکه است.

وی توضیح داد: مصرف‌کنندگان بزرگ کشور می‌توانند به جای خرید این محصول از شبکه، آن را از بورس انرژی خریداری کنند البته هم‌اکنون برخی از صنایع صاحب نیروگاه هستند و حتی برق مازاد تولید خود را به شبکه می‌فروشند اما بسیاری از صنایع از چنین امکانی برخوردار نیستند. چیت‌چیان به ضرورت همکاری وزرات نیرو با وزرات صنایع در این‌باره اشاره کرد و گفت: در نخستین گام لازم است با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید‌کنندگان و صنایع بزرگ برای تأمین برق مورد نیاز که گاه بین 50تا 200مگاوات بالغ می‌شود، به بورس انرژی هدایت شوند.

کد خبر 245058
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز