همشهری آنلاین: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، ویژه برنامه‌های ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) را اعلام کرد و از رشد کمی و کیفی این برنامه‌ها نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.

حضرت ولی‌عصر

به گزارش ایسنای منطقه قم، سید رسول موسوی نژادیان با تبریک فرا رسیدن نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج)، اظهار داشت: به همین مناسبت به خاطر وظیفه ذاتی که ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی در قم دارد، این ستاد برنامه‌ریزی‌های مناسبی را برای این روز انجام داده است.

وی در ادامه به فعالیت‌های پیش‌بینی شده اشاره کرد و گفت: تهیه پیک دانش‌آموزی ویژه مدارس ابتدایی و روزنامه دیواری برای مقطع راهنمایی، همچنین طراحی دو عنوان بروشور با موضوع مهدویت، طراحی و چاپ پوستر نفیس، تولید و پخش برنامه‌های آموزشی و تبلیغی توسط شبکه رادیویی معارف، صدور بیانیه، برگزاری جشنواره خوشنویسی مهدوی، اعزام مبلغ توسط موسسات فعال مهدوی به سایر استان‌ها و نیز برگزاری نمایشگاه ها و مسابقات فرهنگی از جمله این برنامه‌ها است.

موسوی نژادیان در خصوص چاپ و توزیع پیک دانش‌آموزی افزود: با مشارکت و همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، تاکنون 10 هزار جلد پیک دانش‌آموزی چاپ و در حال توزیع در مدارس استان است که به خاطر تقاضاهای متعددی که از سراسر کشور ارسال شده، پیش‌بینی می‌شود چاپ و توزیع این پیک به یکصد هزار نسخه نیز برسد.

این مسئول فرهنگی، از اعلام نتایج و اهدای جوایز ارزنده‌ به برندگان مسابقات مذکور همزمان با ایام نیمه شعبان خبر داد.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه روزنامه‌های دیواری چاپ شده در اختیار کلاس‌ها و یا گروه‌های دانش‌آموزی در مقطع راهنمایی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: زمان برگزاری مسابقه روزنامه دیواری از 21 دی ماه تا 22 بهمن ماه و زمان اعلام نتایج و اهدای جوایز این بخش 15 اسفند ماه در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به توزیع 30 هزار نسخه از دو عنوان بروشور چاپ شده تاکنون اشاره کرد و ابراز داشت: سفارش یکصد هزار نسخه دیگر از این بروشورها به دبیرخانه ارائه شده است که پیش‌بینی می‌شود این تعداد افزایش یابد.

موسوی نژادیان از برگزاری جشنواره خوشنویسی با همکاری انتشارات بنیاد فرهنگی مهدی موعود و انجمن خوشنویسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ایام محدود به نهم ربیع‌الاول خبر داد و افزود: نمایشگاهی از آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در مجتمع یاوران مهدی و یکی از نگارخانه‌های استان برپا خواهد شد.

این مسئول فرهنگی در ادامه در خصوص تولید و پخش برنامه‌های آموزشی و تبلیغی توسط شبکه رادیویی معارف، بیان کرد: برنامه‌های ویژه شبکه رادیویی معارف از روز شنبه 21 دی ماه هر روز رأس ساعت 19 و پانزده دقیقه پخش خواهد شد.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان ضمن قدردانی از همکاری تمام اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی و کارشناسان موسسات در اجرای این ویژه برنامه ها، عنوان کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های مناسبی که در قالب جلسات کارشناسی متعدد ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی صورت گرفت، برنامه‌های مربوط به نهم ربیع‌الاول با کیفیت و کمیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته تدارک دیده شده است.

کد خبر 245366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز