همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: سقف معافیت مالیاتی برای کارکنان دولتی و بخش خصوصی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد که البته این قانون مشمول کارگران شهرداری‌ها و دیگر کارگران کم درآمد جامعه نیز می شود.

غلامرضا کاتب در نشست خبری پیش از ظهر امروز چهارشنبه 25 دی ماه در جمع خبرنگاران به تشریح جلسه کمیسیون تلفیق مجلس پرداخت و گفت: براساس مصوبه عصر دیروز کمیسیون تلفیق هر گونه پرداخت حقوق، حق حضور در جلسات و پاداش به کارکنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته که به عنوان عضو هیات مدیره غیر موظف شرکتهای دولتی و شرکتهای وابسته نهادهای عمومی غیر دولتی به ویژه به عنوان نمایندگان اشخاص حقوقی در می‌آیند ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس در سال جاری موافقت کرده بود که افرادی که 10 سال و یا کمتر حق بیمه پرداخت می‌کنند بازنشسته شوند اما اعتبار مالی این امر دیده نشده بود که در کمیسیون تلفیق مصوب شد تا ردیف بودجه ای برای آن در نظر گرفته شود.

وی به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق اشاره و تصریح کرد: از این پس دولت مکلف است واردات محصولات فرهنگی را 4 درصد افزایش داده و درآمد ناشی از آن را در بخش فرهنگی کشور هزینه کند.

کاتب ادامه داد: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مجلس مقرر شد زندانیانی که به دلیل مسائل غیر عمد زندانی هستند در کارگاههای سازمان زندانها مشغول فعالیت شوند و از این طریق درآمدی برای خود و خانواده خود کسب کنند. بر این اساس این زندانیان می‌توانند از تجهیزات سازمان زندانها براساس تشخیص قاضی با پرداخت روزانه 3 هزار تومان استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: کمیسیون تلفیق مجلس مصوب کرد زندانیانی که نمی‌توانند با پرداخت روزانه 3 هزار تومان از تجهیزات کارگاههای سازمان زندانها استفاده کنند می‌توانند بخشی از آن مبلغ را پرداخت کنند و از پرداخت بخش دیگر معاف خواهند بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم به تنفیض ماده 91 قانون بودجه 92 در لایحه بودجه سال 93 خبر داد و گفت: براساس ماده مذکور کارگاههای کشاورزی مشمول نظام صنفی کشاورزان در شمول قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایی که حداکثر 5 نفر کارگر مشغول به کار کنند قرار خواهند گرفت. که این امر می‌تواند اشتغال‌زایی در کشور را افزایش دهد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس تنفیذ ماده 45 قانون بودجه 92 مربوط به سازمان اوقاف و امور خیریه بود که از این پس به این سازمان اجازه داده می‌شود به میزان 400 میلیارد تومان برای طرحهای انتفاعی و عام المنفعه با تضمین خود اوراق مشارکت خریداری کند.

کاتب افزود: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق مصوب شد سقف معافیت مالیاتی کارکنان بخش دولتی و موسسات غیر دولتی یک میلیون و 200 هزار تومان تعیین شود که البته کارگران کم درآمد جامعه همچون کارگران شهرداری نیز می‌توانند به میزان 10 درصد از این معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: به وزارت نیرو اجازه داده شد علاوه بر استفاده از اوراق مشارکت 15 هزار میلیارد تومانی مبلغی به میزان هزار و 200 میلیارد تومان نیز صرفاً جهت توسعه آبهای مرزی اوراق مشارکت بفروشد.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس به گمرک جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود به ازای هر کیلو کود شیمیایی 20 ریال از وارد کنندگان دولتی و غیر دولتی دریافت کند و آنرا به خرانه کل کشور واریزکند تا در بخش تحقیقات کاربردی هزینه شود. که در این صورت می‌توان امیدوار بود واردات کود شیمیایی به کشور پایان یابد.

کاتب در پاسخ به این پرسش که آیا تبصره هدفمندی یارانه‌ها به کمیسیون تلفیق مجلس رسیده است یا خیر اظهار کرد: دولت تعهد داده بود تا تبصره هدفمندی یارانه ها را تا پایان این هفته به کمیسیون تلفیق ارائه دهد. که این امر تاکنون انجام نشده است. هر چند این موضوع می‌تواند موجب بی انضباطی در بودجه شود اما باز هم به دولت تاکید می‌کنیم که به تعهد خود عمل کرده و هر چه سریعتر تبصره قانون هدفمندی یارانه‌ها را به این کمیسیون ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه این کمیسیون بعد ازظهر امروز وارد بخش هزینه‌ای بودجه خواهد شد خاطرنشان کرد: جلسه کمیسیون تلفیق مجلس تا پایان هفته آینده تمدید خواهد شد تا این کمیسیون بتواند بخش هزینه‌ای بودجه را مورد بررسی قرار دهد.

لازم به ذکر است به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس این کمیسیون در روز شنبه هفته ‌آینده 28 دی ماه جلسه‌ای نخواهد داشت.

 

کد خبر 246031
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز